רכבת ישראל: חברת שלמה Sixt תפעיל שירות להשכרת אופניים וקטנועים בתחנות הרכבת

הפעילות מתוכננת להתבצע בשלב ראשון בתחנת ת"א מרכז. מתחילת פברואר יוכלו הנוסעים המגיעים לתחנה להשכיר קטנועים ואופניים בעזרתם יוכלו להמשיך ולנסוע למחוז חפצם


00:00 ,06.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הפעילות מתוכננת להתבצע בשלב ראשון בתחנת ת"א מרכז. מתחילת פברואר יוכלו הנוסעים המגיעים לתחנה להשכיר קטנועים ואופניים בעזרתם יוכלו להמשיך ולנסוע למחוז חפצם
 
במסגרת הרחבת תחומי השירות לנוסעים וייזום שירותים משלימים, בחרה רכבת ישראל בחברת שלמה Sixt השכרת רכב במכרז להפעלת שירות השכרת ואחסנת אופניים וקטנועים בתחנות הרכבת. המטרה היא להעמיד לרשות ציבור הנוסעים ברכבת ישראל שירות להשכרת אופניים וקטנועים בעזרתם יוכלו להמשיך ולנסוע מתחנות הרכבת למחוז חפצם.
 
הפעילות מתוכננת להתבצע בשלב ראשון בתחנת ת"א מרכז ע"ש סבידור, בה עוברים מעל 650 אלף נוסעים בחודש. באולם התחנה יוקצה שטח לדלפק שירות בדומה לעמדות השכרה של חברות השכרת רכב בשדות תעופה. במהלך השנה הראשונה להפעלתו יורחבו השירותים לתחנות נוספות בארץ. 
 
למכרז ניגשו 3 חברות שהינן בעלות ניסיון בשיווק או השכרה של אופניים, קטנועים, אופנועים וכלי רכב אחרים. בבחירת הזוכה, ניתן משקל רב לנושאי איכות וטיב השירות ללקוחות. חברת שלמה Sixt שהינה רשת בינלאומית עושה שימוש ב- PDA ((Personal Digital Assistance לביצוע הבידוק בכניסה והיציאה של הכלים, דבר המקצר את זמן הטיפול בלקוח.
 
בהתאם להתקשרות עם החברה, תקופות השכירות תהיה מגוונות - החל משירות לחצי יום, והכלי המושכר יכלול את כל אביזרי הבטיחות הנדרשים. מחירי השירותים הניתנים יקבעו על ידי החברה הזוכה והיו תחת פיקוח של רכבת ישראל. חברת שלמה Sixt התחייבה כי מחירי השכירות יהיו זולים יותר ממחירי המתחרים בתחום.
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי, אמר כי "קצב הפיתוח המהיר של רשת מסילות הברזל והגידול החד במספר הנוסעים ברכבת מעמידים את תחנות וקרונות הרכבת בעמדה אטרקטיבית ובצומת דרכים למעבר של המוני נוסעים ביום. רכבת ישראל שוקדת על פיתוח סל הפעילויות והשירותים הנלווים הניתנים לציבור הנוסעים. מכרז זה הינו חלק מסדרה של מכרזים לקידום של שירותים חדשים המתוכננים והנעשים ברכבת ישראל"
 
אסי שמלצר, מנכ"ל חברת שלמה Sixt השכרת רכב, אמר "אנו שמחים כי הרכבת בחרה בנו לאספקת אופניים, קטנועים ומכוניות לתחנות הרכבת. שירות זה מעניק לנוסעי הרכבת את האפשרות הקלה והמהירה להגיע לכל מקום בתל אביב, בשלב ראשון, במגוון כלי רכב. אנו רואים פוטנציאל רב בשירות זה לנוסעי הרכבת וצופים כי השימוש בשירות יגבר עם הכרת השירות".