רכבת ישראל וחברת בומברדייה סיכמו על תוכנית משותפת לשיפור ולטיפול בחוגוני הקרונועים

על פי ההסכם חברת בומברדייה תשתתף בעלות האחזקה של החוגונים עד לאספקת חוגונים משופרים. במהלך 15 השנים האחרונות, רכשה רכבת ישראל כ-50 קרונועים מחברת בומברדייה


00:00 ,14.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי ההסכם חברת בומברדייה תשתתף בעלות האחזקה של החוגונים עד לאספקת חוגונים משופרים. במהלך 15 השנים האחרונות, רכשה רכבת ישראל כ-50 קרונועים מחברת בומברדייה
 
עפר לינצ'בסקי: "בכך מגיע הנושא לסיום משביע רצון והליך שיפור הקרונועים יתקצר משמעותית תוך חסכון בעלויות התחזוקה. ההבנות שאליהן הגיעו הצדדים, יאפשרו לרכבת ישראל לשמור על רמת התחזוקה הגבוהה הנהוגה לצורך הפעלה מיטבית של צי הרכבות."
 
רכבת ישראל וחברת בומברדייה הגיעו להסכמה על תוכנית משותפת לשיפור וטיפול בחוגוני קרונועים שסופקו על ידי חברת בומברדייה. במסגרת ההסכם יוחלפו כל מסגרות החוגונים ברכבות ויותקנו שיפורים נוספים למערכת. פעילות זו בשילוב פעולות נוספות שבהן נקטה רכבת ישראל תמגר לחלוטין את בעיית הבלאי המואץ בקרונועים.
 
במהלך 15 השנים האחרונות, רכשה רכבת ישראל כ-50 קרונועים מחברת בומברדייה במספר סדרות. לפני כשנה וחצי החלה תופעה של בלאי מואץ בחלק מחוגוני הקרונועים. עם התגלות התופעה החלה חברת בומברדייה בשיתוף עם רכבת ישראל לבצע את התחזוקה המוגברת שנדרשה וזאת כשלב ביניים עד למציאת פתרון שיחזיר את עלויות האחזקה לרמה מקובלת.
 
בדיקת התופעה העלתה כי הפתרון צריך להיות בהחלפת החוגונים, בהם מתגלה התופעה, לחוגונים משופרים. בעקבות כך התגלעה מחלוקת כספית בין רכבת ישראל וחברת בומברדייה באשר לנשיאה בעלות הכספית לטיפול בבלאי החוגונים. בשבוע שעבר הגיעו הצדדים להסכם המייצר פתרון ביניים עד לאספקת חוגונים משופרים, ונותן מענה לפתרון טכני של קבע. בכך מגיעה לידי סיום המחלוקת כאמור.
 
ההסכם קובע כי חברת בומברדייה תשתתף בעלות האחזקה של החוגונים עד לאספקת חוגונים משופרים. האחזקה תמשיך להיות בהנחיה מקצועית, בשיתוף פעולה ובתמיכת בומברדייה. עוד נקבע בהסכם כי בומברדייה תפתח חוגון משופר ותעמיד לרשות רכבת ישראל סדרה ראשונה של חוגונים משופרים בתוך 10 חודשים מהחתימה על החוזה.