רכבת ישראל התקינה מערכת רדאר במפגש מסילת הרכבת בעתלית

המערכת נועדה לאתר מכשולים ולהתריע מראש על קיומו של מכשול על מנת שנהג הקטר יספיק לעצור. בימים הקרובים יותקן רדאר נוסף במפגש המסילה בחדרה


00:00 ,29.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המערכת נועדה לאתר מכשולים ולהתריע מראש על קיומו של מכשול על מנת שנהג הקטר יספיק לעצור. בימים הקרובים יותקן רדאר נוסף במפגש המסילה בחדרה
 
בסוף השבוע התקינה רכבת ישראל במפגש מסילת הרכבת בעתלית מערכת רדאר לאיתור מכשולים, זאת במסגרת הפעולות של הנהלת הרכבת לשיפור רמת הבטיחות במפגשי מסילה כביש. המערכת נועדה לאתר מכשולים באזור המפגש ולהתריע מראש על קיומו של מכשול על מנת שנהג הקטר יספיק לעצור.
 
המערכת שהותקנה הנה מערכת שנייה מתוך 4 מערכות המותקנות כפיילוט במפגשי מסילה-כביש. הרדאר הראשון הותקן במפגש בית יהושע לפני כחודשיים, הרדאר השני הותקן כאמור בסוף השבוע האחרון במפגש בעתלית, הרדאר השלישי צפוי להיות מותקן בסוף השבוע הקרוב במפגש הרכבת באזור חדרה והרדאר הרביעי יותקן במפגש הרכבת בכפר ויתקין.
 
בשנה האחרונה בחנה רכבת ישראל מספר אפשרויות לקידום פתרונות טכנולוגיים לשיפור הבטיחות במפגשים, ופרסמה פנייה בינלאומית לקבלת הצעות. חברת ייעוץ בינלאומית בחנה את מכלול האמצעים הטכנולוגיים ובכלל זה גלאי נפח, חיישנים אלקטרומגנטים, חיישני לולאות, מערכות לאיכון ולמעקב וידאו ואודיו ומערכת רדאר. עם סיום הבחינה, דירגה חברת הייעוץ את האמצעים המועדפים ובחרה בראשם את ההצעות להתקנת מערכות רדאר.
 
ההצעות נבחנו ביחס לסטנדרטים ולתקנים בינלאומיים. עם זאת, ברחבי העולם השימוש באמצעים טכנולוגיים אינו נפוץ, ואם בכלל הרי שלרוב נעשה שימוש ברדאר.
 
בחודשים האחרונים ניתן אישור של ועדת ההיגוי העליונה במשרד התחבורה לעריכת פיילוט להתקנת מערכת רדאר ב-4 מפגשים, ובעקבות כך הותאמה המערכת לתנאים בישראל ונעשתה אספקה של המערכות.
 
רכבת ישראל דיווחה כי היא ממשיכה בבחינת פתרונות טכנולוגים נוספים לטובת שיפור רמת הבטיחות.