רכבת ישראל השיקה היום את סימולטור הנהיגה הראשון

הסימולטור בנוי כדגם של קטר אמיתי המדמה לימוד נהיגה נכונה ובטוחה בתנאי סביבה ומזג אוויר שונים. השר מופז: "הסימולטור ישפר את הכשרת הנהגים, יחדד את המודעות שלהם לסכנות אפשריות ויכשיר אותם טוב יותר למצבי חירום"


00:00 ,11.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הסימולטור בנוי כדגם של קטר אמיתי המדמה לימוד נהיגה נכונה ובטוחה בתנאי סביבה ומזג אוויר שונים. השר מופז: "הסימולטור ישפר את הכשרת הנהגים, יחדד את המודעות שלהם לסכנות אפשריות ויכשיר אותם טוב יותר למצבי חירום"
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, ביקר היום בבית הספר להדרכה של רכבת ישראל. במסגרת הביקור הוצגה בפני השר מערכת הסימולטור, אשר נרכשה לאחרונה ותיכנס בחודש הקרוב לתוכנית ההכשרה של נהגי הקטרים.
 
הסימולטור, מתוצרת חברת Oktal, בנוי כדגם של קטר אמיתי המדמה לימוד נהיגה נכונה ובטוחה בתנאי סביבה ומזג אוויר שונים, כגון: יום, לילה, ערפל וגשם, וכן אירועים קיצוניים מקצועית ובטיחותית, ביניהם, תקלות ובלימות חירום שלא ניתן לדמות בנסיעה.
 
בזמן תרגול הנהיגה מציג הסימולטור נסיעה באחד מחמישה קווי רכבת קיימים ובכלל זה מדמה את תוואי הדרך, תחנות הנוסעים, הרציפים, מפגשי הכביש והשטח הנופי ומאפשר הכרה טובה יותר של הדרך. נסיעת הנהג לרבות הדרך, מצב לוח המכוונים ואמצעי הבקרה בקטר, מוקלטים ומשודרים לכיתת הלימוד ומאפשרים הן לנהג המתלמד והן למתלמדים בכיתה לקבל הסבר מהמדריכים המלווים וללמוד מהטעויות.
 
הכנסת הסימולטור לתוכנית ההכשרה של נהגי הקטרים ברכבת ישראל צפויה לייעל ולשפר את התוכנית באופן משמעותי. עד כה ההדרכה הצריכה הקצאה מיוחדת של קטר לשם התרגול, וכן אפשרויות התרגול של מצבי חירום ותנאי שטח ומזג אוויר שונים היו מוגבלות. באמצעות הסימולטור כל אחד ואחד מהנהגים יוכל להתנסות במגוון המצבים ותנאי השטח הקיימים.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז אמר: "רכבת ישראל עוברת פיתוח עצום, לא רק במאות הקילומטרים של מסילות חדשות, תחנות חדשות ומסלולים חדשים, אלא גם בהיבטים הבטיחותיים שכוללים בין השאר גם את סימולטור הנהיגה. הסימולטור ישפר את הכשרת הנהגים, יחדד את המודעות שלהם לסכנות אפשריות ויכשיר אותם טוב יותר למצבי חירום על המסילה. נהגי הרכבות מחויבים שתהיה להם מיומנות גבוהה בשל האחריות הענקית לחיי מאות בני אדם שמוטלת על כתפיהם."