רכבת ישראל: החלו עבודות ההפרדה המפלסית בבנימינה

הפרויקט אושר תשע שנים לאחר שרכבת ישראל ביקשה לבנות את ההפרדה המפלסית בבנימינה. עלות הקמת הגשר הינה כ-34 מיליון שקל והבנייה צפויה להסתיים תוך 14 חודשים


00:00 ,10.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הפרויקט אושר תשע שנים לאחר שרכבת ישראל ביקשה לבנות את ההפרדה המפלסית בבנימינה. עלות הקמת הגשר הינה כ-34 מיליון שקל והבנייה צפויה להסתיים תוך 14 חודשים
 
רכבת ישראל החלה בעבודות לבניית הגשר מעל מסילת הרכבת בבנימינה דרום זאת לאחר שלשכת התכנון המחוזית, מחוז חיפה של משרד הפנים, אישרה לפני כחודשיים את התוכנית (תוכנית ש/ד/1272), לאחר התערבות השר מופז.
 
כזכור, אישור לשכת התכנון ניתן לאחר תקופה של כ-9 שנים בה התעכב אישור בניית ההפרדה באזור בנימינה על ידי הגורמים הסטטוטוריים. עלות הקמת הגשר הינה כ-34 מיליון שקל.
 
ביצוע העבודות החל בקטע שבו הסתיים השלב הראשון של הפרויקט, הכולל את ההפקעות ותפיסת הקרקעות בשטחים הנדרשים לביצוע העבודות. ביצוע עבודות התשתית והבנייה צפוי להסתיים תוך 14 חודשים.
פרויקט ההפרדה המפלסית בבנימינה הוא חלק מתוכנית כוללת שמובילים שר התחבורה והבטיחות בדרכים ומנכ"ל רכבת ישראל היוצא במהלך השנה האחרונה, לבניה של עשרות הפרדות מפלסיות בכל מפגשי מסילה-כביש ברחבי הארץ, זאת לאחר שבשנת 2006 החליטו ברכבת ובמשרד התחבורה על סגירת 30 מפגשי מסילה-כביש, ובכלל זה המפגש בבנימינה אשר נחשב למעבר מסוכן במיוחד
 
העבודות בבנימינה יבוצעו על ידי חברת לינום אשר זכתה לפני מספר חודשים כקבלן הזוכה לביצוע העבודות במכרז שפרסמה הרכבת.
 
רא"ל (במיל') שאול מופז, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, אמר: "עלינו לעשות הכל כדי שהבטיחות תנצח את הביורוקרטיה. ההפרדות המפלסיות חיוניות להצלת חיי אדם, ואנחנו נפעל לקדמן על אף החסמים הבירוקרטיים והמגבלות התקציביות. תחילת העבודות בבנימינה מוכיחה כי הסרת החסמים היא עניין של התמדה ונחישות, וכך נמשיך לפעול בכל התחומים."
 
עפר לינצ'בסקי, מנכ"ל רכבת ישראל אמר: "נושא הבטיחות עומד בראש סדר העדיפויות של רכבת ישראל ואנו משקיעים, ונמשיך להשקיע, משאבים כספיים וארגוניים אדירים לקידומו. בתקופה האחרונה פרסמנו עשרות מכרזים לביצוע הפרדות מפלסיות ואני מעריך כי עד שנת 2009 תושלם התוכנית בכללותה. אני מברך על כך שמקץ תקופה ארוכה של עיכובים סטטוטוריים התחלנו בשלב הביצוע בקטע המסילה בבנימינה".