רכבת ישראל: החל ביצוע עבודות לבניית שתי הפרדות מפלסיות

רכבת ישראל החלה בימים אלה בביצוע לבניית שתי הפרדות מפלסיות בין המסילה לכביש בדרום בנימינה ובין קיסריה לפרדס חנה. על פי התוכנית ייבנו עד שנת 2009 כ-100 הפרדות מפלסיות


00:00 ,05.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל החלה בימים אלה בביצוע לבניית שתי הפרדות מפלסיות בין המסילה לכביש בדרום בנימינה ובין קיסריה לפרדס חנה. על פי התוכנית ייבנו עד שנת 2009 כ-100 הפרדות מפלסיות
 
בשנה האחרונה העמידה רכבת ישראל בראש סדר העדיפויות את נושא הבטיחות. היעד המרכזי בהקשר זה הינו הגברת רמת הבטיחות וצמצום הסיכונים במפגשי מסילת ברזל-דרך. הפתרון אותו מיישמת רכבת ישראל הינו תוכנית עבודה לביצוע הפרדות בין המסילה והכביש. בתוכנית מושקעים כ-1.3 מיליארד ₪ והיא מלווה ומונחית ע"י ועדת היגוי בראשות מנכ"ל משרד התחבורה. על פי התוכנית ייבנו עד שנת 2009 כ-100 הפרדות מפלסיות בשלוש השנים הקרובות.


במקביל מבצעת רכבת ישראל שורה של פעולות נוספות ובכלל זה: סגירת ומחסום המפגשים, ביצוע שיפורים  נרחבים במפגשים, הצבת מפקחים, בחינת פתרונות טכנולוגיים, פעילות אכיפה והסברה ועוד. מתחילת השנה נסגרו 30 מפגשי מסילה-כביש ברחבי הארץ כך שכיום קיימים 119 מפגשים פעילים לעומת 149 מפגשים בתחילת השנה.
 
בנוסף, במסגרת פיילוט לבחינת אמצעים טכנולוגיים, הותקנו בשבועיים האחרונים בעתלית ובחדרה רדארים לאיתור מפגעים במפגש כביש-מסילה לאחר ירידת המחסום המחובר אוטומטית למערכת האיתות. אלו בנוסף  לרדאר שהותקן ביוני במפגש בית יהושע.
 
באמצע חודש ספטמבר עלה לאוויר בשיתוף עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה קמפיין רדיו להטמעת כללי הזהירות והנסיעה בתחום מפגשי רכבת-מסילה.
 
אגף התנועה של משטרת ישראל ממשיך לבצע פעילות אכיפה במסגרתה נרשמים בממוצע מעל 100 דו"חות לשבוע. בתחילת אוגוסט הותקנו על ידי משטרת ישראל 3 מצלמות אכיפה במפגשי מסילה-כביש עד הלום באשדוד, צומת הקרח ברמלה ומדרום לזיכרון יעקב. בחודשים אוגוסט ספטמבר תועדו ונרשמו על ידי המשטרה 820 דוחות בגין מעבר המחסום באור אדום.
 
במקביל, המשגיחים מנהלים רישומים על עבריינות נהגים במפגשי המסילה המועברים לטיפול המשטרה. בתקופה שבין יולי-ספטמבר תועדו מעל 1,000 עבירות נהגים בגין מעבר באור אדום ולאחר ירידת המחסום.