רכבת ישראל: הותקנה מערכת רדאר במפגש מסילת הרכבת בכפר ויתקין

מערכת מבוססת רדאר נועדה לאתר מכשולים באזור מפגש מסילת רכבת כביש, להתריע על קיומו של מכשול ולעצור את הרכבת באם קיים. במפגש הותקן מחסום 4 זרועות הכולל את מערכת רדאר הסריקה


00:00 ,18.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מערכת מבוססת רדאר נועדה לאתר מכשולים באזור מפגש מסילת רכבת כביש, להתריע על קיומו של מכשול ולעצור את הרכבת באם קיים. במפגש הותקן מחסום 4 זרועות הכולל את מערכת רדאר הסריקה
 
בסוף השבוע התקינה רכבת ישראל במפגש מסילת הרכבת בכפר ויתקין מערכת רדאר לאיתור מכשולים, זאת במסגרת הפעולות של רכבת ישראל לשיפור רמת הבטיחות במפגשי מסילה כביש.
 
מערכת מבוססת רדאר נועדה לאתר מכשולים באזור מפגש מסילת רכבת כביש, להתריע על קיומו של מכשול ולעצור את הרכבת באם קיים. הרדארים מחוברים אוטומטית למערכת האיתות. עם ירידת המחסום עורך הרדאר סקירה של שטח המסילה בין הזרועות על מנת להתריע על מפגעים. במפגש הותקן מחסום 4 זרועות הכולל את מערכת רדאר הסריקה.
 
המערכת שהותקנה הינה המערכת האחרונה מתוך 4 מערכות המותקנות כפיילוט במפגשי מסילה - כביש. בחודשים האחרונים הותקנו רדארים במפגש בית יהושע, עתלית וחדרה.
 
ועדת ההיגוי העליונה במשרד התחבורה נתנה אישור לעריכת פיילוט להתקנת מערכת רדאר ב- 4 מפגשים, ובעקבות כך הותאמה המערכת לתנאים בישראל ונעשתה אספקה של המערכות.
ההצעות נבחנו ביחס לסטנדרטים ולתקנים בינלאומיים. עם זאת, ברחבי העולם השימוש באמצעים טכנולוגיים אינו נפוץ, ואם בכלל הרי שלרוב נעשה שימוש ברדאר.
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עפר לינצ'בסקי: "התקנת הרדארים נעשית כחלק מפעולות הרכבת לשיפור רמת הבטיחות במפגשי מסילה -כביש. בהתאם לפיילוט זה נבחן הרחבת התקנת הראדרים במפגשים נוספים".