רכבת ישראל הגישה הצעה להוזלת תעריפי הנסיעה לסטודנטים

ההצעה - כרטיס חופשי סימסטריאלי לסטודנטים בהנחה של 50% - הוגשה לאישור משרדי האוצר והתחבורה. מנכ"ל הרכבת לינצ'בסקי: "אני מתחייב שכל תוספת בהכנסות כתוצאה מהסכם זה תוחזר לקופת המדינה"


00:00 ,21.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ההצעה  - כרטיס חופשי סימסטריאלי לסטודנטים בהנחה של 50% - הוגשה לאישור משרדי האוצר והתחבורה. מנכ"ל הרכבת לינצ'בסקי: "אני מתחייב שכל תוספת בהכנסות כתוצאה מהסכם זה תוחזר לקופת המדינה"
 
בהמשך לסיכומים בין שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, ונציגי התאחדות הסטודנטים מיולי 2006 ובהמשך לדיוני הוועדה הבינמשרדית לרפורמה בתעריפים שהתנהלו בחודש מרץ, הגישה רכבת ישראל לאישור משרדי התחבורה והאוצר הצעה להוזלת תעריפי הנסיעה לסטודנטים ברכבת.
 
על פי ההצעה יוקנו לסטודנטים הנחות ברכישת כרטיס חופשי חודשי סימסטריאלי לתקופה של 4 חודשים בהתאם לתקופת הסמסטרים במוסדות להשכלה גבוהה עבור קווי הרכבת. הכרטיס יימכר בהנחה של 50% ממחיר כרטיס חופשי חודשי, כלומר מחיר של 2 כרטיסי חופשי-חודשי עבור 4 חודשים.
 
בנוסף, בקו לבאר-שבע, מוצע כי יוקנו לסטודנטים הנחות בשיעור של 37% על כרטיס נסיעה החל מיום חמישי בערב ועד יום א' לפנות בוקר, וזאת בהתאם לזמני נסיעת הסטודנטים בסופי שבוע.
 
כאמור שר התחבורה שקידם את נושא ההטבה לסטודנטים תמך במתן ההטבה גם בחברת רכבת ישראל אך נכון להיום עדין לא התקבל אישור ממשרד האוצר להפעלת הכרטיס. "זו הטבה חשובה שמשיגה שתי מטרות" אמר השר מופז "גם מעודדת סטודנטים לשימוש בתחבורה ציבורית וגם תומכת בציבור זה במהלך תקופת לימודיו. ההטבה ברכבת תסייע לכלל ציבור הסטודנטים בפריפריות ובמרכז"
 
עפר לינצ'בסקי, מנכ"ל רכבת ישראל, הציג את ההצעה היום בכנס של משרד התחבורה בנושא תמריצים כלכליים למעבר לתחבורה ציבורית, ואמר: "הגשנו למשרדי התחבורה והאוצר שתי הצעות למתן הנחות לסטודנטים. זוהי הצעה שהיא בעלת היגיון תחבורתי, חברתי וכלכלי ויש בה מיזוג של אינטרסים: הגדלת מספר הנוסעים, מתן תמריצים כלכליים לאוכלוסיית הסטודנטים למעבר לתחבורה ציבורית וכדאיות כלכלית.
הוכחנו כבר שמתן הנחות ותעריפים דיפרנציאלים בקווים ירושלים - בית שמש ות"א נתניה כדאיים כלכלית. בקווים בהם ניתנו הנחות חל גידול משמעותי ויציב במספר הנוסעים ועל אף ההנחות, חל גידול בהכנסות. ההצעה שלנו מבקשת להחיל את אותו היגיון כלכלי גם על מתן הנחות לסטודנטים ואני מתחייב שכל תוספת בהכנסות כתוצאה מהסכם זה תוחזר לקופת המדינה".