ראש אגף התנועה: רבע מכלל תאונות הדרכים הן תוצאה מנהיגה במצב שכרות

שחר איילון מסר ביום עיון של איגוד קציני בטיחות בתעבורה כי נהגים צעירים מעורבים בסופי שבוע בכ-40% מכמות התאונות. עם זאת ציין איילון כי ישנה ירידה במס' ההרוגים בכבישים מ-756 בשנה ל-500 בשנת 2005


00:00 ,06.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שחר איילון מסר ביום עיון של איגוד קציני בטיחות בתעבורה כי נהגים צעירים מעורבים בסופי שבוע בכ-40% מכמות התאונות. עם זאת ציין איילון כי ישנה ירידה במס' ההרוגים בכבישים מ-756 בשנה ל-500 בשנת 2005
 
ראש אגף התנועה החדש שחר איילון הודיע ביום עיון של איגוד קציני הבטיחות בתעבורה שהתקיים היום 6.9 בנוכחותם של כ-800 קציני בטיחות כי ישראל היא המדינה שבה אחוז המודאגים מהבטיחות בדרכים הוא הגדול בעולם.
 
עוד מסר איילון כי ישנה ירידה דרמטית במספר ההרוגים בכבישים מ-756 בשנה ל-500 בשנת 2005. נהגים צעירים, אמר ראש אגף התנועה, מעורבים בסופי שבוע בכ-40% מכמות התאונות. איילון לא חסך במילים טובות לנהגי המשאיות וציין את הירידה הדרמטית במספר התאונות הקטלניות בהן מעורבות משאיות מ-104 הרוגים ב-2002 ל-60 הרוגים ב-2005.
 
איילון התמקד בנושא עבריינות השתייה וקבע כי למרות שכמות השתייה של הישראלים בשנה מסתכמת ב-4 ליטר לעומת 40 ליטר באירופה 25% מתאונות הדרכים הן כתוצאה מנהיגה במצב של שכרות, "המשטרה רואה בחומרה את הנושא של נהיגה במצב של שכרות ותפעל למגר את הבעיה".
 
עוד מסר כי בזמן המלחמה בלבנון כמו בזמן ההתנתקות ירדו מספר התאונות ובעיקר מספר ההרוגים באופן דרמטי ביותר וזאת למרות שכמות הקילומטרים שעשו בתקופות אלה לא ירדה כלל, "דבר שמלמד כי אפשר להוריד את כמות התאונות אם אנשים מגבירים את המודעות לחיי אדם".
 
בנושא מתן דו"חות לנהגים אמר איילון, "המשטרה תתמקד רק בדו"חות איכותיים כאלה המסכנים חיי אדם", והצהיר במפורש שכול מי שחושב שיש קשר בין אכיפה לכמות תאונות טועה. "מ 1,700,000 דו"חות בשנה ירדנו ל 900,000 דו"חות ולכן אין שום קשר בין שני הדברים".
 
הכנסות מדו"חות תנועה עומדות כיום על 200 מיליון שקל בשנה, "מאחר והמשטרה רואה ברישום דוחות איכותיים ירידה בהכנסות המדינה, חשוב יותר למנוע תאונות שהן גורם המגדיל פי כמה את הירידה בהכנסות המדינה".
 
בכל אגף התנועה יש 2,000 שוטרים שאליהם מצטרפים 10,000 מתנדבים. ביום העיון הודיע שוקי שדה, מנהל אגף הרישוי, על תהליך אימוץ התקינה האירופאית בתחום רשיונות הנהיגה. כל נושא בחינות התיאוריה יועבר לזכיין שיפעיל את המבחנים באמצעות מערכת ממוחשבת שתפעל מ-7 בבוקר עד 19:00 בערב. בתוך שנה וחצי כל הרשיונות יהיו על פי התקינה האירופאית – כיתוב בעברית ובאנגלית בצד אחד ומעבר צילום של סוג הרכב בו מותר לנהג לנהוג.
 
הרשיון החדש ייכנס לתוקף ב-9.1.2007 ויקיף כ-3.4 מיליון נהגים שיצטרכו לחדש את רשיונותיהם. חלק מהנהגים יחליפו רשיונותיהם כבר בינואר עד אוקטובר והשאר ב-2008, עד אז יהיו 2 סוגי רשיונות החדש והישן. במקביל ייפתחו 300 תחנות רישוי לטובת הציבור הרחב.
 
יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה, מיכה גולד, אמר כי האיגוד שואף לקדם את ההשכלה של קציני הבטיחות לרמה אקדמאית וכי בראש הפירמידה למאבק בתאונות הדרכים עומד קצין הבטיחות. "אם סיום הקרבות בצפון צריכים האזרחים להזדעזע מכמות תאונות הדרכים לא פחתו מכמות ההרוגים במלחמה" עוד הודיע גולד כי איגוד קציני הבטיחות פתח אתר אינטרנט בו יכולים להתעדכן אזרחים וקציני בטיחות.