קטע ג' של קו הרכבת המהירה לירושלים יוצא לדרך

חברת שפיר תבצע את הפרויקט הנחשב לאחד מפרויקטי התשתית המורכבים והגדולים שיבוצעו בארץ בשנים הקרובות הכולל כרייה של מנהרה באורך של 11.6 ק"מ. עלות ההקמה – 1.5 מיליארד שקל


00:00 ,23.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת שפיר תבצע את הפרויקט הנחשב לאחד מפרויקטי התשתית המורכבים והגדולים שיבוצעו בארץ בשנים הקרובות הכולל כרייה של מנהרה באורך של 11.6 ק"מ. עלות ההקמה – 1.5 מיליארד שקל
 
רכבת ישראל בחרה קבלן לביצוע קטע ג' בקו המהיר לירושלים. ביצוע קטע ג' כולל את סלילת תוואי המסילה, כריית המנהרות ובניית הגשרים בקטע שבין שער הגיא לעמק הארזים. הקטע כולל את מנהרה 2 באורך של 1.2 ק"מ; מנהרה 3 באורך של 11.6 ק"מ; וגשר מספר 8.
 
החברה הקבלנית הזוכה היא חברת שפיר אשר נבחרה מבין חמשת המתמודדים שעברו את שלבי המיון המוקדם (PQ) לביצוע קטע ג'. חברת שפיר חברה לחברת אלפינה האוסטרית המחזיקה בידע ובניסיון הבינ"ל בביצוע פרויקטי תשתית מסילתיים, בפרט בתחום המנהרות והגשרים. החברה ביצעה פרויקטים במדינות רבות באירופה בהן ספרד, גרמניה, אוסטריה, יוון ושבדיה.
 
פרויקט הרכבת המהירה לירושלים הנו אחד מהפרויקטים המרכזיים במסגרת תכנית הפיתוח הרב שנתית של רכבת ישראל והוא נחשב לאחד מפרויקטי התשתית המורכבים, המסובכים והיקרים שבוצעו בארץ. הפרויקט כולל בתוכו אלמנטים ייחודיים המבוצעים לראשונה בישראל ובכלל זה בניית תחנת רכבת בירושלים בעומק של כ-80 מטר מתחת לפני הקרקע, מנהרות באורך כולל של כ-20 ק"מ מנהרות כפולות ו-10 גשרים, בתוואי מורכב ובשיטות עבודות ייחודיות אשר מבוצעות לראשונה בישראל בסדר גודל כולל של מעל 4 מיליארד שקל.
 
קטע ג' הינו הקטע בעל היקף העבודות הגדול ביותר בפרויקט וכולל בתוכו ביצוע של סה"כ מעל ל-25 ק"מ מנהרה: צמד מנהרות באורך של 1.2 ק"מ כל אחת, גשר מורכב מעל נחל יתלה באורך של מעל 150 מ"א וצמד מנהרות מקבילות, הארוכות ביותר בישראל, באורך של 11.5 ק"מ כל אחת.
 
המנהרות הארוכות יחפרו בחלקן בשיטה טכנולוגית מתקדמת לכריית מנהרות שטרם בוצעה בישראל על ידי T.B.M  (Tunnel Boring Machine), מכונה שהיא למעשה מפעל נייד המבצע את החפירה, התימוך ועבודות הגמר במנהרות.
 
העבודות באתר צפויות להתחיל ברבעון הראשון של 2008.