קו הרכבת ת"א-נתב"ג ייפתח בספטמבר

הפעלת הקו תעשה בתחילה באמצעות שאטלים שיובילו את הנוסעים מהטרמינל הקיים אל הטרמינל החדש שייפתח רק בנובמבר 2004. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, הורה לרשות שדות התעופה לקבוע תעריפים מוזלים עבור שירותי החניה לנוסעים ברכבת


00:00 ,16.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רכבת ישראל תפעיל את הקו נתב"ג-ת"א בספטמבר 2004 - איחור של 3 שנים. היום (ג') ביצעה הרכבת נסיעת מבחן בקו שאורכו 8 ק"מ ו-700 מטר ממנו הם תת-קרקעיים.

בתוכנית המקורית של משרד התחבורה היתה אמורה הרכבת לפעול מ-2001, אך היא תחל לפעול ב-4 בספטמבר. זמן הנסיעה מת"א לנתב"ג יהיה 10 דקות.

הפעלת הקו תעשה בתחילה באמצעות שאטלים שיובילו את הנוסעים מהטרמינל הקיים אל הטרמינל החדש שייפתח רק בנובמבר 2004. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, הורה לרשות שדות התעופה לקבוע תעריפים מוזלים עבור שירותי החניה לנוסעים ברכבת.

המטרה היא לעודד בעלי כלי רכב (מאיזור ירושלים ומודיעין) להשאיר אותם בנתב"ג ולהיכנס לת"א באמצעות הרכבת. על-פי ההערכות, מחיר חניה יומי יהיה 15 שקל.

עלות הקמת קו הרכבת היא 371 מיליון שקל. תשעה קבלנים ביצעו את העבודה שכללה 2 מינהרות באורך של 450 מטר ובאורך של 190 מטר; הטיית תוואי תעלת האיילון והקמת גשר נוסעים מעל האיילון.

פרויקט זה הוא חלק מפרויקט הקו המהיר לירושלים שאמור להיפתח ב-2008.

מנכ"ל הרכבת, יוסי מור, אמר כי קו נתב"ג-ת"א הוא אחד מהפרויקטים החשובים של הרכבת. לדבריו, יסעו בקו לפחות 100 אלף נוסעים בחודש.

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, רו"ח משה ליאון, אמר כי הקו יהיה נדבך נוסף בפיתוח התחבורה המסילתית, ופריצת דרך ביכולת ההסעה ההמונית אל שדה התעופה.