קבוצה ישראלית עלתה לשלב הסופי של מכרז BOT לניהול וגביה בכבישי אגרה בטייוואן

מדובר בפרוייקט BOT לפרק זמן של 20 שנה לצורך הפיכת מערכת הגביה הידנית המסורבלת הנהוגה כיום בכבישי האגרה בטייוואן לאוטומטית ומתקדמת, בדומה לכביש חוצה ישראל, ובכך לחסוך זמן ולשפר את השירות


00:00 ,01.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
דני טל, הנציג הכלכלי בטיוואן: " במידה והקבוצה הישראלית תזכה בפרוייקט, יהיה זה הפרוייקט הגדול ביותר בו זכתה חברה ישראלית בטייוואן עד כה"

קבוצת משקיעים ישראלית, Appian-Group, עלתה לשלב הסופי במכרז להקמת מערכת אוטומטית לניהול וגביה בכבישי האגרה בטייוואן.

מדובר בפרוייקט BOT לפרק זמן של 20 שנה לצורך הפיכת מערכת הגביה הידנית המסורבלת הנהוגה כיום בכבישי האגרה בטייוואן לאוטומטית ומתקדמת, בדומה לכביש חוצה ישראל, ובכך לחסוך זמן ולשפר את השירות.

בטייוואן 770 קילומטרים של כבישי אגרה הכוללים 120 מחלפים, ו- 18 נקודות גביה ידניות. זכייה בפרוייקט תהיה משמעותית לנוכח העובדה שכבישי האגרה בטייוואן הנם החלופה העיקרית לנסיעות בינעירוניות. כבר היום עוברים במערכות הגביה הידניות כחצי מיליארד מכוניות בשנה המשלמות דמי מעבר בסך של כ- 600 מיליון דולר.

הנציג הכלכלי של ישראל בטייוואן, דני טל, מסר כי בשנים האחרונות, ניכר גידול בהיקף ההשקעות הטיוואניות בישראל ובמספר החברות הישראליות הפועלות בטייוואן. לדבריו, במידה והקבוצה הישראלית תזכה בפרוייקט, יהיה זה הפרוייקט הגדול ביותר בו זכתה חברה ישראלית בטייוואן עד כה.

עוד נמסר מהמשרד הכלכלי של ישראל בטייפה, אשר סייע בחיבור הקבוצה הישראלית לשותפיה הטיוואנים, כי לשלב הגמר עלו שלוש קבוצות בלבד, מתוכן תבחרנה בחודש מארס 2004, הקבוצה הזוכה וקבוצה נוספת כממלאת מקום.


* שיטת BOT – בחירת זכיין לביצוע פרוייקט ומימונו, הפעלתו במשך תקופת זמן קצובה והחזרתו למדינה בתום התקופה האמורה.