פרס מתגייס לקידום מסילת הברזל חיפה אירביד

המשנה לראש הממשלה שמעון פרס אומר כי יקח על עצמו מתן עזרה ארגונית ותקציבית כדי להקים את מסילת הברזל בין חיפה לאירביד, מסילה שתציב את נמל חיפה ואת העיר חיפה במרכז סחר החוץ של ירדן


00:00 ,23.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

המשנה לראש הממשלה שמעון פרס אומר כי יקח על עצמו מתן עזרה ארגונית ותקציבית כדי להקים את מסילת הברזל בין חיפה לאירביד, מסילה שתציב את נמל חיפה ואת העיר חיפה במרכז סחר החוץ של ירדן
 
שמעון פרס היה אורח לשכת המסחר חיפה יחד עם ראש עיריית חיפה יונה יהב ונפגש בלשכה עם אנשי עסקים ותעשיינים. המשנה לרוה"מ שמעון פרס ציין בביקור כי יקח על עצמו מתן עזרה ארגונית ותקציבית כדי להקים את מסילת הברזל בין חיפה לאירביד, מסילה שתציב את נמל חיפה ואת העיר חיפה במרכז סחר החוץ של ירדן. לדברי השר, מדובר ביצוא בהיקף של כמיליארד דולר בשנה, והעברתו באמצעות נמל חיפה תמריץ לא רק את הנמל אלא את הפעילות העסקית בכל העיר.
 
כזכור, לאחרונה הודיעה רכבת ישראל שכבר ברבעון השני של שנת 2005 יחלו עבודות ב"מסילת העמק", אשר מתוכננים להסתיים ברבעון האחרון של שנת 2007. מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 74 קילומטרים שתשמש להסעת נוסעים ומטענים, בהשקעה של כמיליארד שקל. הפעלה מחדש של רכבת העמק הינה חלק מתוכנית החומש להשקעות של רכבת ישראל כשבעתיד מדובר על חיבור רכבת העמק בין חיפה לעמק בית שאן עם המסילה לאירביד שבירדן.
 
בהמשך ביקורו של השר פרס בלשכת המסחר בחיפה הציג בפניו נשיא הלשכה עודד פלר נתונים המורים על ירידה מתמשכת במעמדה של חיפה, המתבטאת בעזיבת תושבים, בעיקר אוכלוסיה חזקה וצעירים, בנטישת עסקים ומפעלים ובאבטלה מעמיקה. פלר הזכיר כי כיום חלקה של חיפה בתשלום מסים הוא 13.5% מכלל התשלומים במשק, אך חלקה בקבלת תקציבים ציבוריים הוא 4% בלבד.
 
שמעון פרס הבטיח במפגש לאנשי המגזר העסקי כי יתמוך בחוק המו"פ שיאפשר מתן תמריצים לחיפה: "שלא יהיה כל ספק, אני אתן את כל עזרתי ותמיכתי לנושא" אמר פרס.
 
הוא המליץ בפני לשכת המסחר ועיריית חיפה לחבור לטכניון בהקמת פארק תעשייתי לתעשיות מתקדמות המבוססות על  ננו-טכנולוגיה והבטיח כי יסייע לקידומו של פארק כזה, שיוכל לנצל את יתרונותיה של חיפה כמרכז מדעי. ראש עיריית חיפה, יונה יהב, ציין כי בלא סיוע ותמריצים, הקמת פארק כזה לא תצלח.