פקק ענק של משאיות פירות מול מסוף קרני בציפיה לפתיחת המסוף למעבר תוצרת חקלאית

טור ארוך של כעשרים משאיות ענק ("טריילרים") הנושאים כ-600 טון פירות משתרך הבוקר בכביש הגישה למסוף קרני בציפיה לפתיחת המסוף להכנסת פירות לרצועת עזה. מגדלי הפירות החליטו לשלוח הבוקר את המשאיות לאחר שאלוף פיקוד הדרום, דן הראל, אישר עקרונית פתיחת המעבר לכניסה


00:00 ,30.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע: השהיית פתיחת המסוף תגרום לרקבון של התוצרת במשאיות

טור ארוך של כעשרים משאיות ענק ("טריילרים") הנושאים כ-600 טון פירות משתרך הבוקר בכביש הגישה למסוף קרני בציפיה לפתיחת המסוף להכנסת פירות לרצועת עזה. מגדלי הפירות החליטו לשלוח הבוקר את המשאיות לאחר שאלוף פיקוד הדרום, דן הראל, אישר עקרונית פתיחת המעבר לכניסה וליציאה של תוצרת חקלאית. מעבר קרני היה סגור למעלה משבועיים למעבר של תוצרת חקלאית וסחורות אחרות מסיבות בטחוניות. אלוף הפיקוד הודיע שהחלטתו הסופית תנתן היום.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע, אמר שהמשאיות נושאות בננות, אפרסקים, משמשים, תפוחים, אגסים ונקטרינות המיועדים למכירה לפלשתינאים. סגירת המסוף לפני שבועיים גרמה להווצרות עודפי ענק של פירות במחסני הקרור של מגדלי הפירות ובמטעים.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות אמר שהפירות שעל המשאיות כבר עברו תקופת אחסון ממושכת במקררים והם עומדים כעת בשרב כבד ותחת שמש קופחת. כל השהייה בפתיחת המסוף תגרום לרקבון של התוצרת על גבי המשאיות ולנזק למגדלים שיכול להגיע למעל למיליון שקל.

הוא הזכיר שבנוסף לנזק מאי שיווק הפירות, 14 אלף מיכלי פרי ריקים "תקועים" ברצועת עזה למעלה מחודש ולא מוחזרים לארץ בגלל המגבלות הבטחוניות. הדבר גורם לפגיעה ביכולת המגדלים לקטוף ולשווק את הפירות.

סלע קרא לאלוף הפיקוד לאפשר לסחר החקלאי בין ישראל והרשות הפלשתינאית לחזור לסדרו. למרות המצב הבטחוני הקשה שכולנו מודעים לו, אסור לפגוע בפרנסתם של החקלאים.