פקודת תעבורה סימון נקודות על גבי דו”ח תנועה

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ אמנון כהן דורש כי תוך חודש, תחל המשטרה לציין על גבי דו”ח התנועה את מספר הנקודות הנלוות לעבירה, כפי שדורש חוק פקודת התעבורה מאז מאי 2004; "משטרת ישראל מזלזלת בחוק המדינה – במשך שנה תמימה אינה מקיימת חובת גילוי נאות לנהג, כפחי שהחוק מח


00:00 ,24.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ אמנון כהן דורש כי תוך חודש, תחל המשטרה לציין על גבי דו”ח התנועה את מספר הנקודות הנלוות לעבירה, כפי שדורש חוק פקודת התעבורה מאז מאי 2004; "משטרת ישראל מזלזלת בחוק המדינה – במשך שנה תמימה אינה מקיימת חובת גילוי נאות לנהג, כפחי שהחוק מחייבה"

יושב ראש וועדת הכלכלה ח”כ אמנון כהן, מוחה על כך שהמשטרה, הממונה על אכיפת החוק, אינה טורחת לקיימו. במשך שנה היא אינה מציינת על גבי דו”ח התנועה את מספר הנקודות הניתנות לנהג בגין העבירה בה נתפס.

לדברי היו”ר, ח”כ כהן, המשטרה מטעה את הציבור במכוון ומונעת ממנו מידע המגיע לו על פי חוק: ”חמור בעיני כי המשטרה עשתה דין לעצמה והחליטה לאלץ את הנהג להתקשר למענה קולי בתשלום כדי לדעת כמה נקודות קיבל בגין עבירת התנועה שעבר”.

עו”ד עודד ברוק מהמשרד לבטחון פנים, טען כי מספר הנקודות לא מופיע בדו”ח כדי למנוע טעויות של השוטר ברישום ועומס יתר על המשטרה בשל תלונות ופניות מרובות של נהגים.

טענה נוספת העלה פקד רון לוינטל מהמשרד לבטחון פנים, שאמר כי ציון מספר הנקודות עלול לעכב את תשלום הדו”ח ע”י הנהג.

היו”ר דחה את הטענות בתוקף ואמר כי הן מזלזלות באינטיליגנציה של שוטרי התנועה ומונעות מהציבור מידע המגיע לו. ח”כ כהן דחה גם את טענת המשרד לבטחון פנים כי פנייתם לוועדה בבקשה לשנות את התקנה התעכבה בגלל חילופי שרים, ודרש תוך חודש למלא אחר הוראת החוק.

ח”כ דוד טל (עם אחד), אמר כי מדהים ובלתי יאמן שמשרד ממשלתי אינו מקיים את החוק. לדבריו, אילו היתה זו ”מסעודה משדרות”, היא היתה נעצרת מיד.

היו”ר ח”כ כהן, הוסיף כי שיטת הניקוד על עבירות תנועה אינה גלויה דייה לציבור וקרא למשטרה להגביר את ההסברה והפרסום בנושא.