פס"ד: רכבת ישראל רשאית לסגור מפגשי דרך-מסילה מסוכנים

בית המשפט העליון אישר היום פה אחד את החלטת רכבת ישראל לסגור את המפגש הבלתי-מוגן ברחובות, עד למציאת פתרון הולם, שיאפשר למשתמשי הדרך לחצות את המפגש בביטחה, זאת תוך איזון נאות ומידתיות לזכויות המשתמשים


00:00 ,19.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

פס"ד של בית המשפט העליון קבע היום: רכבת ישראל רשאית לסגור מפגשי דרך-מסילה מסוכנים עד למציאת פתרון הולם תוך איזון נאות לזכויות המשתמשים
 
בית המשפט העליון אישר היום פה אחד את החלטת רכבת ישראל לסגור את המפגש הבלתי-מוגן ברחובות, עד למציאת פתרון הולם, שיאפשר למשתמשי הדרך לחצות את המפגש בביטחה, זאת תוך איזון נאות ומידתיות לזכויות המשתמשים.
 
בכך, קיבל בית המשפט העליון את עמדת היועצת המשפטית של רכבת ישראל, עו"ד רבקה דותן, לפיה סמכות הרכבת בסגירת המפגש הבלתי מוגן הופעלה כדין ואין בהליך הסגירה כדי להפלות את העותר לרעה.
 
העתירה הוגשה לבית המשפט העליון על ידי האזרח יוסף מושלין, שטען כנגד רכבת ישראל, כי סגירת המפגש ברחובות מונעת ממנו את המעבר לשטחים החקלאיים שבבעלותו, המצויים משני צידי המסילה. מושלין טען כי הרכבת פעלה שלא בסמכות, שהחלטתה אינה סבירה ושהופלה לרעה לעומת אזרחים אחרים. לפיכך הוא דורש כי המפגש ייפתח מחדש.
 
המפגש ברחובות נסגר לפני כחצי שנה, לאחר שתי תאונות שבעקבותיהן החליטה רכבת ישראל לסגור את כל המפגשים שאינם מוגנים במחסום, זאת עד למציאת פתרון הולם, שיאפשר למשתמשי הדרך לחצותה בביטחה מבלי לפגוע בבטיחותם של הנוסעים.
 
עו"ד רבקה דותן, היועצת המשפטית של רכבת ישראל, מסרה כי "בפסק הדין אישר בית המשפט העליון את האיזון הראוי, שערכה רכבת ישראל בין הצורך בשמירה על חיי אדם ובטיחות הנוסעים לבין זכויות משתמשי הדרך במפגשים".
 
לדברי משה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, "הרכבת שמה בראש מעייניה את בטיחות הנוסעים ובטיחות הנסיעה ברכבת ואני מברך על החלטת בית המשפט שנתן תוקף משפטי ליעד המרכזי החשוב הזה".