פורסמו מכרזים לתחילת העבודות בקטעים הדרומיים של חוצה ישראל

הקטע הדרומי של חוצה ישראל יוצא לדרך. אתמול פירסמה חברת חוצה ישראל, האחראית מטעם המדינה על הכביש, שני מכרזים גדולים לתחילת העבודות בקטעים 19 ו-20 של הכביש. אורך שני הקטעים 35 קילומטר בסך הכל והם מחברים בין מחלף נחל סורק בצפון לצומת בית קמה בדרום


00:00 ,24.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
הקטע הדרומי של חוצה ישראל יוצא לדרך. אתמול פירסמה חברת חוצה ישראל, האחראית מטעם המדינה על הכביש, שני מכרזים גדולים לתחילת העבודות בקטעים 19 ו-20 של הכביש. אורך שני הקטעים 35 קילומטר בסך הכל והם מחברים בין מחלף נחל סורק בצפון לצומת בית קמה בדרום.

המכרזים שפורסמו מתייחסים לקטע בן כ-14 קילומטר מאזור שדה משה ועד מאחז. עלות הקמת הקטע - 140 מיליון שקל. עלות הקמת קטעים 19 ו-20 היא 500 מיליון שקל. עד היום השקיעה חברת חוצה ישראל 100 מיליון שקל בפינוי תשתיות ופריצת דרך. בקרוב היא תפרסם מכרז נוסף לקטע בן כ-11 קילומטר.

בקטעים הדרומיים של כביש חוצה ישראל תיגבה אגרה, אך גובהה עדיין לא נקבע. את האגרה תגבה זכיינית כביש חוצה ישראל, חברת דרך ארץ, שהקימה את הקטע המרכזי של הכביש ממחלף עירון בצפון למחלף סורק בדרום.

לאחרונה הקצה משרד התחבורה 6 מיליון שקל להשלמת תכנונו של כביש חוצה ישראל בצפון, מצומת אליקים ועד נהריה ובדרום מצומת בית קמה עד צומת הנגב. לאחר השלמת הקטעים האלו, ישתרע כביש 6 לאורך 250 קילומטר מאזור נהריה בצפון ועד לאזור דימונה בדרום.