פורסמו מכרזים לקו רכבת חדש בין אשדוד לאשקלון

רכבת ישראל פרסמה מכרזים לשדרוג קו הרכבת בין אשדוד לאשקלון, במסגרת תוכניתו של שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה להקדים את ההשקעות בתשתית המסילתית בכל רחבי הארץ. מדובר בשני מכרזים הכוללים הכפלה ושיקום של מסילת הברזל אשדוד – אשקלון, בקטעים שבין ניצנים – אשדוד וניצני


00:00 ,23.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
מדובר בהכפלה ושדרוג של מסילת הברזל ; כיום משמשת המסילה להובלת מטענים בלבד
 
רכבת ישראל פרסמה מכרזים לשדרוג קו הרכבת בין אשדוד לאשקלון, במסגרת תוכניתו של שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה להקדים את ההשקעות בתשתית המסילתית בכל רחבי הארץ.
 
מדובר בשני מכרזים הכוללים הכפלה ושיקום של מסילת הברזל אשדוד – אשקלון, בקטעים שבין ניצנים – אשדוד וניצנים – אשקלון. אורך הקו כ- 15 קילומטרים. עלות הפרוייקט נאמדת ב- 183 מיליון שקל.
 
המכרזים כוללים הקמת קו רכבת חדש, בסמוך למסילת הברזל הקיימת והחלפת מסילת הברזל הישנה, המשמשת כיום להובלת מטענים לדרום הארץ. הקמת הקו תמשך כשנתיים.
 
פרסום המכרזים התאפשר לאחר שראש הממשלה, אריאל שרון אישר את תוכניתו של השר סנה להגדלת ההשקעות בתשתית המסילתית של רכבת ישראל, בשנת 2002 בהיקף של כחצי מיליארד שקל.
 
בעקבות זאת, החליט שר התחבורה לפרסם מיידית מכרזים לעשרות פרוייקטים רכבתיים, שהיו מוכנים לביצוע אך לא פורסמו מחוסר תקציב.
 
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת אשדוד – אשקלון תקצר משמעותית את המרחק למרכז הארץ ותאפשר לתושבי אשקלון והדרום להגיע לגוש דן והסביבה, בתוך 50 דקות, מכל ישוב בדרום או בנגב.