עשרות אלפי נהגים שרשיונם נשלל יקבלו הודעה לטלפון הסלולרי

במסגרת מבצע נרחב שיזם השר כ"ץ יקבלו הנהגים שרשיונם נשלל הודעה אישית לטלפון הנייד בה יידרשו להפקיד מיידית את הרשיון. המבצע ייערך במספר שלבים


00:00 ,30.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת מבצע נרחב שיזם השר כ"ץ יקבלו הנהגים שרשיונם נשלל הודעה אישית לטלפון הנייד בה יידרשו להפקיד מיידית את הרשיון. המבצע ייערך במספר שלבים
 
משרד התחבורה, בשיתוף אגף התנועה במשטרת ישראל יפתח ממחר במבצע ארצי נרחב לאיתור עשרות אלפי נהגים שרשיונם נפסל ולא הופקד במשרד הרישוי, כמתחייב מהחוק. משרד התחבורה איתר לאחרונה את מספרי הטלפון האישיים והסלולריים של כל הנהגים שרשיונם נשלל וטרם הפקידו אותו במשרד הרישוי.
 
במסגרת המבצע, הנערך ביוזמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, יישלח מחר מכתב אזהרה לכל אחד מעשרות אלפי הנהגים שנפסלו על ידי משרד התחבורה מלהחזיק ברשיון הנהיגה ולא הפקידו את רשיונם.
 
במכתב מוזהרים הנהגים כי אם לא יפקידו לאלתר את רשיונם הם צפויים למאסר. החרמת הרכב ופסילת רשיון לתקופה ארוכה. בהודעה מודגש כי אי הפקדת הרשיון מהווה עבירה פלילית.
 
"עשרות אלפי נהגים שרשיונם נשלל בשל עבירות תנועה חמורות או שנפסלו מלהחזיק רשיון נהיגה מסיבות שונות ממשיכים לנהוג בכבישים ולסכן את כולנו. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להורידם מהכביש" אמר כ"ץ.
 
על פי החוק רשאי בית משפט להטיל עונש מאסר בפועל על נהיגה בזמן פסילה ולאסור שימוש ברכב שבו בוצעה עבירה לתקופה של 6 חודשים. בנוסף לכך רשאי בית משפט להטיל קנסות כבדים ופסילה ארוכה של רישיון הנהיגה.
 
החל מ-17 ביולי תפעל משטרת ישראל, בשיתוף משרד התחבורה לאתר את הנהגים שטרם הפקידו את רשיונם והם יובאו מיידית בפני בית משפט.