עמותת אוטובוסים ציבוריים זעירים בוחנת את חוקיות פעילותה של אגד בתחום שוק ההיסעים הפרטיים

זאת לאור דו"ח מבקר המדינה; העמותה הצטרפה לאחרונה לאיגוד לשכות המסחר נמצאת במו"מ מול משרד התחבורה לעריכת נוהל להסדרת אחריותם של מנהלי החברות כלפי עבירות המבצעים הנהגים בזמן העבודה


00:00 ,05.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
זאת לאור דו"ח מבקר המדינה; העמותה הצטרפה לאחרונה לאיגוד לשכות המסחר נמצאת במו"מ מול משרד התחבורה לעריכת נוהל להסדרת אחריותם של מנהלי החברות כלפי עבירות המבצעים הנהגים בזמן העבודה

עמותת אוטובוסים ציבוריים זעירים (אוטובוסים של עד 15 מקומות) הצטרפה לאיגוד לשכות המסחר. מדובר ביותר מ- 55 חברות הסעה המפעילות כ- 2,000 אוטובוסים ומסיעות כ- 150,000 נוסעים ביום. הענף בכללותו כולל כ- 7,000 כלי רכב ומפרנס כ- 10,000 בתי אב.

אבינועם טלבי, מנכ"ל העמותה מסר כי העמותה בודקת את חוקיות פעילותה של חברת אגד בשוק ההיסעים באמצעות חברת הבת שלה. ע"פ דוח מבקר המדינה מדובר בפעילות מונופוליסטית בלתי חוקית.

ראשי החברות פועלים מול רשויות האוצר- מכס ובלו להפחתת מס קנייה ומע"מ (בדומה למוניות) לרכישות והחלפת כלי רכב. העמותה תפעל מול המפקח על הביטוח להפחתה משמעותית של ביטוח החובה להסעת עד 15 נוסעים. "מול משרד התחבורה ננסה למסד הוראות ותקנות שיסדירו את הפעילות בענף כך שמפירי חוק ו'חאפרים' למיניהם לא יוכלו לפעול.

טלבי הוסיף כי העמותה פועלת כגוף גדול מול ספקים בנושאי ביטוח, דלק, תקשורת וכו' לקבלת תנאים משופרים לטובת בעלי המשרדים החברים בעמותה וכל נהגיהם. העמותה אף נמצאת במו"מ עם משרד התחבורה לעריכת נוהל מוסכם שיסדיר את אחריותם של מנהלי החברות כלפי עבירות המבצעים הנהגים תוך כדי עבודתם.