עמוס רון : אם רוצים להפוך את הרכבת לחברה עצמאית – עליה להיות חברת בת של רנ"ר

"אם רוצים להפוך את רכבת ישראל חברה ממשלתית עוד בדורנו – היא חייבת להיות חלק מרשות הנמלים והרכבות ! ", כך אמר עמוס רון מנכ"ל הרשות בפגישה שהתקיימה עם ראש הממשלה. רון הוסיף : "יש להפוך את רכבת ישראל לחברת בת של הרשות ולא לחברה ממשלתית נפרדת. כל ניסיון ל


00:00 ,12.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות :  אם רוצים להפוך את הרכבת לחברה עצמאית עוד בדורנו – עליה להיות חברת בת של רשות הנמלים והרכבות – ולא חברה ממשלתית"
 
"אם רוצים להפוך את רכבת ישראל חברה ממשלתית  עוד בדורנו – היא חייבת להיות חלק מרשות הנמלים והרכבות ! ", כך אמר עמוס רון מנכ"ל הרשות בפגישה שהתקיימה עם ראש הממשלה.  רון הוסיף : "יש להפוך את רכבת ישראל לחברת בת של הרשות ולא לחברה ממשלתית נפרדת. כל   ניסיון להפוך את הרכבת לחברה ממשלתית יתקל בקשיים שיכשילו את התהליך כולו וימנעו את קידום התהליך החשוב של הפיכת הרכבת לחברה עצמאית". דברים אלה נאמרו גם בפנייה ליו"ר ועדת הכלכלה בכנסת ח"כ אברהם פורז שקיים לאחרונה דיון בנושא.
 
רון הדגיש  כי  הניסיון יתקל בקשיים כיוון שהקמת חברה ממשלתית מחייב הליך חקיקה  מורכב  שידרוש תאום בין משרדי התחבורה , האוצר, המשפטים והתשתיות, בנוסף מחייב התהליך החזר מיידי של השקעותיה העצומות של הרשות ברכבת,  ובנוסף  עלול להביא להתנגדות נחרצת של העובדים.
 
מנגד מסביר רון כי הפיכת הרכבת לחברת בת של  רשות הנמלים,  עם דירקטוריון נפרד, תזכיר  ותקנון ,  יהיה חלק ולא יפגע בפיתוח המואץ בו נתונה הרכבת כיום ובתפעולה השוטף ויהווה תקדים חיובי להצלחת הרפורמה , עליה החליטה הממשלה לפיה הנמלים  יהפכו לחברות בת של הרשות ויתחרו ביניהן.