עלייה של 2.6% בנסועה הארצית (קילומטראז') השנתית, בשנת 2003

משאית סולר נסעה בממוצע כ- 37.9 אלף ק"מ בשנה ; משאית בנזין נסעה בממוצע כ- 20.3 אלף קילומטר ב- 2003 ; הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול – קצב הגידול של הנסועה השנתית הארצית ושל מצבת כלי הרכב, גדולים בהרבה מאשר קצב הגידול של אורך הדרכים ושטחן


00:00 ,15.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
משאית סולר נסעה בממוצע כ- 37.9 אלף ק"מ בשנה ; משאית בנזין נסעה בממוצע כ- 20.3 אלף קילומטר ב- 2003 ; הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול – קצב הגידול של הנסועה השנתית הארצית ושל מצבת כלי הרכב, גדולים בהרבה מאשר קצב הגידול של אורך הדרכים ושטחן

בשנת 2003 הסתכמה הנסועה הארצית של כלי הרכב המנועיים ב-39 מיליארד ק"מ לערך. זוהי עלייה של כ-2.6%, שנבעה מגידול של כ-1.6% במצבת כלי הרכב (הממוצעת), ומעלייה של כ-1.0% בנסועה הממוצעת לרכב. כך עולה מעיבוד נתוני סקר הנסועה (הקילומטראז') שהושלם בימים אלה. הנתונים יראו אור בקרוב בפרסום "סקר נסועה (קילומטראז') 2003" בהוצאת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 1990, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול. קצב הגידול של הנסועה השנתית הארצית ושל מצבת כלי הרכב, גדולים מהותית מקצב הגידול של אורך הדרכים ושטחן.

בעוד הנסועה השנתית גדלה ב-109% יחסית לשנת 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-95%, הרי ששטח הכבישים גדל ב-52% ואורך הכבישים ב-30% בלבד.

הנסועה הממוצעת לרכב עמדה על 19,800 ק"מ בשנת 2003. רכב נוסעים פרטי נסע בממוצע כ-16,200 ק"מ; משאית סולר כ-37,900 ק"מ; משאית בנזין – כ-20,300 ק"מ; אוטובוס זעיר – כ-45,000 ק"מ; מונית – כ-88,300 ק"מ; אוטובוס – כ-66,600 ק"מ ואופנוע – כ-8,600 ק"מ.

יצוין, כי במהלך השנים 1995-2003, חלה ירידה בנסועה השנתית הממוצעת של משאיות סולר ובנזין. קצב הירידה בנסועה של משאיות המונעות בסולר היה איטי יותר מזה של משאיות המונעות בבנזין. בשנת 2003, נבלמה הירידה בנסועה השנתית הממוצעת של משאית המונעת בסולר והיא היתה נמוכה ב-26% לעומת הנסועה בשנת 1995. במקביל, הנסועה השנתית הממוצעת של משאית המונעת בבנזין הייתה נמוכה ב-40% לעומת 1995.