עלות המנהרה של הרכבת מתחת לקברים במודיעין תוכפל ל-100 מיליון שקל

קו הרכבת בין נתב"ג למודיעין הוא חלק מפרויקט הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים


00:00 ,19.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
רכבת ישראל תאלץ להשקיע יותר מ-100 מיליון שקלים בכריית מנהרה מתחת לקברים עתיקים שנתגלו בתוואי הרכבת מנתב"ג למודיעין - כך נודע ל-TheMarker מפי מקורות בענף התחבורה. מדובר בעלות כפולה מהערכות הרכבת בעבר. השבוע יוגשו ההצעות למכרז לביצוע כריעת המנהרה בתוואי זה.

קו הרכבת בין נתב"ג למודיעין הוא חלק מפרויקט הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים וכתוצאה מגילוי הקברים הוא יפתח באיחור של חצי שנה.

העבודות להנחת קו הרכבת למודיעין החלו בראשית 2004 והן היו צפויות להסתיים ברבעון השני של 2006. כעת ההערכה היא כי הקו יחנך רק בסוף 2006. מדובר בקו כפול בין נתב"ג למודיעין באורך של 19 ק"מ ועלות הקמתו כמיליארד שקל, מכאן שכריית המנהרות תייקר את הפרוייקט בכעשרה אחוזים.

על פי התכנון משך הנסיעה מתל אביב למודיעין דרך נתב"ג תהיה כ-25 דקות ותדירות הנסיעה תהיה שתי רכבות לכל כיוון בשעת השיא. בסך הכל 58 רכבות ביממה.

קו המודיעין הוא חלק מפרוייקט הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים דרך מודיעין (חלופה A1) שעלותו כ-3.5 מיליארד שקלים. אורך המסילה בין תל אביב לירושלים הוא 56 ק"מ ומהם 20 ק"מ במנהרה, 5 ק"מ לגשרים ו-5 ק"מ למסילה עילית רגילה.