סנה: ישראל עושה מאמץ למנוע את סגירת מסוף קרני חרף ההתרעות על כוונה לבצע פיגוע במסוף

"ישראל עושה מאמצים רבים להימנע מסגירת מסוף קרני, חרף ההתרעות החמורות על כוונת הג"יהד האסלאמי לבצע פיגוע גדול במסוף קרני" כך אמר שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה במהלך סיור שערך ל- 15 שגרירי האיחוד האירופי במסוף.


00:00 ,10.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
סנה: ישראל עושה מאמץ למנוע את סגירת מסוף קרני חרף ההתרעות על כוונת הג'יהד לבצע פיגוע במסוף. סנה ערך היום סיור במסוף קרני ל- 15 שגרירי האיחוד האירופי.
 
"ישראל עושה מאמצים רבים להימנע מסגירת מסוף קרני, חרף ההתרעות החמורות על כוונת הג'יהד האסלאמי לבצע פיגוע גדול במסוף קרני" כך אמר שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה במהלך סיור שערך ל- 15 שגרירי האיחוד האירופי במסוף.
 
סנה ציין כי ההתרעות על הכוונה לבצע פיגוע גדול במסוף קרני קיימות מזה מספר חודשים. הוא ציין כי ישראל פנתה פעמים רבות לפלשתינים לפעול כנגד כוונת הג'יהד האסלאמי, אולם עד כה לא נעשה דבר.
 
סנה מסר כי ההתרעות גורמות להפסקת הפעילות במסוף קרני מעת לעת, דבר הפוגע במסחר השוטף שבין ישראל לפלשתינים. "המסוף הוא סם החיים של תושבי הרצועה וממשלת ישראל תעשה הכל להמנע מסגירתו" הוסיף סנה.
 
סגן מתאם הפעולות בשטחים, כאמיל אבו רוקון אמר כי ההפסדים הישירים של הפלשתינים כתוצאה מהאינתיפאדה מגיעים עד כה לכ- 4.5 מיליארד דולר. לדבריו, העוני ברצועה הולך ומעמיק ומקיף כיום כ- 80% מאוכלוסיית עזה וכ- 60% מתושבי  יהודה ושומרון.
 
סגן מתאם הפעולות בשטחים מסר עוד כי בתחילת האינתיפאדה עברו במסוף קרני כ- 800 משאיות מדי יום. בתחילת האינתיפאדה הצטמצם מספרן לכ- 100 משאיות ביום וכיום גדל מספרן לכ- 400 עד 500 משאיות ביום.
 
שר התחבורה אמר לשגרירי האיחוד הארופי כי בכל מקום שיהיה שקט, תפעל ישראל להגדלת הפעילות הכלכלית עם הפלשתינים ולהחזרת החיים למצבם התקין ככל  שניתן.