סנה: המכרזים הראשונים לקו הרכבת נתב"ג – מודיעין יהיו מוכנים בסוף אוגוסט

שר התחבורה ציין כי על פי התוכניות קו הרכבת נתב"ג – מודיעין יושלם במהלך שנת 2005. עלות הקמת הקו נאמדת ביותר מ- 400 מיליון שקל. בהתאם לסיכום שהושג בין משרד התחבורה למשרד השיכון הוחלט כי משרד השיכון ישתתף במימון העלויות בסכום של כ- 100 מיליון שקל.


00:00 ,13.06.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
שר התחבורה: רכבת למודיעין היא כבר אינה חזון אוטופי והפרוייקט יצא לדרך

המכרזים הראשונים להקמת קו הרכבת נתב"ג – מודיעין יהיו מוכנים לפירסום  בסוף חודש אוגוסט 2002, כך מסר ביום ג' 11.6.02 שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה במהלך ביקור בעיר מודיעין.
 
שר התחבורה ציין כי על פי התוכניות קו הרכבת נתב"ג – מודיעין יושלם במהלך שנת 2005. עלות הקמת הקו נאמדת ביותר מ- 400 מיליון שקל. בהתאם לסיכום שהושג בין משרד התחבורה למשרד השיכון הוחלט כי משרד השיכון ישתתף במימון העלויות בסכום של כ- 100 מיליון שקל.
 
השר סנה מסר כי קו הרכבת יכלול מסילת ברזל כפולה באורך של 22 קילומטרים והוא יכלול שתי תחנות רכבת האחת סמוך למרכז העיר מודיעין והשנייה בפאתי העיר. יצויין כי לאחרונה הורה סנה להתחיל בתכנון מיידי של תחנות הרכבת במטרה להאיץ את הקמת הקו.
 
שר התחבורה אמר כי פרוייקט הרכבת למודיעין הוא אינו חזון אוטופי או תוכנית דמיונית מאחר והפרוייקט כבר יצא לדרך. לדבריו, חיבורה של מודיעין לרשת המסילות הארצית יתן תנופה לעיר המתפתחת בקצב המעורר התפעלות.
 
קו הרכבת נתב"ג – מודיעין הוא חלק מקו רכבת מהיר בין תל אביב – לירושלים המתוכנן בימים אלה. מדובר בקו שיעבור דרך נמל התעופה בן גוריון, העיר מודיעין, שער הגיא ויגיע עד לכניסה לירושלים. זמן הנסיעה מירושלים לתל אביב יהיה 28 דקות בלבד. מסלול הרכבת יכלול 9 מנהרות שאורכן הכולל 14 קילומטרים. העלות הכוללת של כל הקו נאמדת בכ- 2.5 מליארד שקל.
 
בימים אלה הולך ומושלם הקטע הראשון של הקו מתל אביב לנתב"ג באורך של 7 קילומטרים. קטע הקו יושלם בחודש אוקטובר 2003. הקו יחל לפעול מיד עם  פתיחתו של טרמינל "נתב"ג 2000", בסוף השנה הבאה.