סנה הורה למנכ"ל הרכבת להאיץ את הקמת קו הרכבת ירושלים – תל אביב

כמו כן כולל הפרוייקט בניית שלוש תחנות רכבת חדשות ברמלה, בית שמש ומלחה שבירושלים וכן תחנה תפעולית נוספת בנחל שורק. לאורך הקו יונחו מערכות תקשורת ואיתות אלקטרוני חדישות, שיופעלו בשלט רחוק מתחנת הממסר שבלוד. העבודות מתבצעות כיום במקביל, לאורך כל התוואי, באמצ


00:00 ,05.06.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
שר התחבורה, אפרים סנה הורה ביום 2.6.02 למנכ"ל הרכבת, יוסי שניר להאיץ את העבודות לחידוש קו הרכבת ירושלים - תל אביב ולהשלים בהקדם את רכישת הקרונות עבור קו הרכבת.
 
ראש הממשלה, אריאל שרון ושר התחבורה, אפרים סנה ביקרו ביום שני, 03/06/2002 בתוואי המסילה, ליד בית שמש ויעקבו מקרוב אחר התקדמות העבודות בשטח. עלות הקמת הקו נאמדת בכ- 400 מיליון שקל.
 
העבודות לשידרוג קו הרכבת ירושלים – תל אביב החלו לפני כשלושה חודשים. הפרוייקט כולל הנחת מסילת ברזל חדשה לאורך של 56 קילומטרים שבין נען לירושלים וישור תוואי המסילה באזור  מפגש מסילת הברזל עם כביש חוצה ישראל.
 
כמו כן כולל הפרוייקט בניית שלוש תחנות רכבת חדשות ברמלה, בית שמש ומלחה שבירושלים וכן תחנה תפעולית נוספת בנחל שורק. לאורך הקו יונחו מערכות תקשורת ואיתות אלקטרוני חדישות, שיופעלו בשלט רחוק מתחנת הממסר שבלוד. העבודות מתבצעות כיום במקביל, לאורך כל התוואי, באמצעות 6 קבלנים שזכו במכרזים שפרסמה הרכבת.
 
שר התחבורה ציין כי בספטמבר 2003 יחל לפעול קו הרכבת בין בית שמש לתל אביב וזאת עוד  לפני השלמתו של קו הרכבת מירושלים לתל אביב. לדבריו, במחצית השניה של 2004 יחנך הקו הקו כולו. משך הנסיעה מבית שמש לתל אביב יהיה 35 דקות בלבד ומירושלים לתל אביב 60 דקות. בשלב הראשון יופעלו בקו 30 רכבות ביום לשני הכיוונים. על פי התחזית צפויים בקו זה 1.7 מיליון נוסעים בשנה.
 
הרכבת מירושלים לתל אביב הפסיקה לפעול ביולי 1998 בשל בעיות בטיחותיות בתשתית המסילה דבר שגרם, לא אחת, לירידת הרכבת מהפסים. לפני כחצי שנה אישר ראש הממשלה את תוכניתו של סנה לשדרג את קו הרכבת לירושלים, במסגרת החלטתו לחדש את קו הרכבת לבירה, זאת במקביל להקמת קו מהיר בין ירושלים לתל אביב שיעבור בתוואי קצר יותר, דרך נתב"ג מודיעין, ושער הגיא ויאפשר להגיע לירושלים בתוך 30 דקות בלבד.