סיטרמן: משרד התחבורה מגבש תוכנית להטלת אגרות גודש באזור ת"א

התוכנית קובעת אזור גיאוגרפי של מספר קילומטרים מרובעים במרכז מטרופולין תל אביב שהכניסה אליו תחויב באגרה. זאת במסגרת תוכנית משרד התחבורה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית


00:00 ,30.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

התוכנית קובעת אזור גיאוגרפי של מספר קילומטרים מרובעים במרכז מטרופולין תל אביב שהכניסה אליו תחויב באגרה. זאת במסגרת תוכנית משרד התחבורה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית
 
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מגבש בימים אלה תוכנית מהפכנית להטלת אגרת גודש על כלי רכב פרטיים במטרופולין תל אביב, החל משנת 2009. כך הודיע היום מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.
 
סיטרמן ציין כי התוכנית לגביית אגרת גודש על כלי רכב פרטיים מבוצעת במסגרת תוכנית משרד התחבורה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולצמצם את הגודש במטרופולין תל אביב. לדבריו, התוכנית תביא גם לחסכון בזמני הנסיעה של כלי הרכב בתוך המטרופולין ותצמצם באופן משמעותי את החשיפה לזיהום אוויר ורעש.
 
מנכ"ל משרד התחבורה מסר כי הושגה הסכמה עם משרד האוצר והגורמים הנוגעים בדבר כי הכנסות האגרה שייגבו ישמשו לשיפור התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב.
 
התוכנית קובעת אזור גיאוגרפי של מספר קילומטרים מרובעים במרכז מטרופולין תל אביב שהכניסה אליו תחויב באגרה. צוות היגוי בינמשרדי בראשות מנכ"ל משרד התחבורה בוחן כיום 3 חלופות גיאוגרפיות לאגרת גודש. חלופה מינימאלית, חלופה בינונית וחלופה מקסימאלית. כמו כן נבחנות מספר חלופות של סוגי אגרות גודש המתייחסות למחירים ושעות ההפעלה של האגרה.
 
סיטרמן ציין כי לתוכנית משרד התחבורה שותפים כל  העיריות שבמטרופולין תל אביב ובכללם גם עיריית תל אביב. לדבריו, תנאי הכרחי להצלחת התוכנית הוא שיתוף פעולה מלא בין משרד התחבורה לכל העיריות המשתתפות בפרוייקט.
 
סקר שנערך לאחרונה על ידי משרד התחבורה קובע כי הגודש מביא לאובדן של 277 מיליון שעות עבודה בשנה במטרופולין תל אביב. ערכן של שעות אלה נאמד בכ-5.5 מיליארד שקל בשנה.
 
עוד עולה מהסקר כי רוב תושבי מטרופולין תל אביב מעוניינים בהטלת אגרת גודש שתגביל את מספר המכוניות הנכנסות לעירם. מהסקר מתברר עוד כי גם נוסעי התחבורה הציבורית תומכים בהטלת אגרת הגודש שתשפר את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית ותצמצם את הגודש במרכז המטרופולין.
 
סיטרמן ציין כי התוכנית לגביית אגרה גודש היא חלק משורה של צעדים שמקדם משרדו במטרה לעודד את בשימוש בתחבורה הציבורית, בהם הקמת רשות ארצית ורשויות מטרופוליניות לתחבורה ציבורית, ארגון מחדש של התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות והפחתת הכדאיות בשימוש ברכב הפרטי.