סיטרמן מבקש להכריז על התוכנית לשדרוג כביש ירושלים-ת"א כפרוייקט בעל חשיבות לאומית

הפרוייקט, שעלותו הכוללת נאמדת בכ-2 מיליארד שקל, כולל הוספת נתיב שלישי לכל כיוון בקטע הכביש שבין מחלף הראל לגינות סחרוב והקמת גשר באורך של כ-800 מטר בסיבוב מוצא


00:00 ,25.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הפרוייקט, שעלותו הכוללת נאמדת בכ-2 מיליארד שקל, כולל הוספת נתיב שלישי לכל כיוון בקטע הכביש שבין מחלף הראל לגינות סחרוב והקמת גשר באורך של כ-800 מטר בסיבוב מוצא
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, הגיש לראש הממשלה אהוד אולמרט ולשרי האוצר והפנים בקשה להכריז על התוכנית להרחבת כביש ירושלים-תל אביב בקטע שבין מחלף הראל לגינות סחרוב, כפרוייקט תשתית בעל חשיבות לאומית.
 
הפרוייקט, שעלותו הכוללת נאמדת בכ-2 מיליארד שקל, כולל הוספת נתיב שלישי לכל כיוון בקטע הכביש שבין מחלף הראל לגינות סחרוב והקמת גשר באורך של כ-800 מטר בסיבוב מוצא, אשר יחליף את סיבוב מוצא המסוכן. מהגשר יוכלו הנהגים להמשיך לירושלים דרך כביש 9 שצפוי להיפתח בתוך מספר חודשים או דרך כביש 16 שעתיד לשמש ככניסה נוספת לירושלים.
 
הפרוייקט כולל גם מנהרה באורך של 600 מטר שתיחפר מתחת למחלף הראל, סמוך למבשרת ירושלים, ותחסוך מהנוסעים לרדת ולעלות את כביש הקסטל המיתולוגי.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי קטע הכביש ממחלף הראל ועד שער הגיא מהווה מטרד תנועתי לנוסעים בשני הכיוונים. תוואי הדרך נסלל בעבר על פי קריטריונים נחותים וללא שוליים. "מספר הנתיבים הקיים אינו עונה על נפחי התנועה המבוקשים והתנועה בהם אינה זורמת. הרחבתה ושדרוגה של הדרך הפך לצורך לאומי ראשון במעלה" אמר סיטרמן.
 
במסגרת עבודות השדרוג של הכביש תותאם מהירות הנסיעה של קטע הכביש ל-90 קמ"ש ויבוצעו בו שיפורים בטיחותיים לאורך כל התוואי. בין השאר יתווספו שוליים רחבים ומפרדות ונתיב לכל כיוון, באורך של 7.5 קילומטרים, שיאפשרו את הגדלת קיבולת התנועה המאופיינת באחוז גבוה של כלי רכב כבדים.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי שדרוג כביש מס' 1 יחזק את הקשר למטרופולין תל אביב, לשדה התעופה בן גוריון ולצפון הארץ. כמו כן הוא יאפשר מתן חלופה הולמת לנוסעים לירושלים בכביש 443 ויחסוך זמן נסיעה יקר בעקבות הגדלת הקיבולת והמהירות.