נתפסו מאות קורקינטים וסקייטבורדים ממונעים בלתי חוקיים

במסגרת מבצע משותף של משרד התחבורה והמכס צוותים מיוחדים של משרד התחבורה, מינהל המכס והמשטרה על מספר בתי עסק ומסחר בגוש דן והחרימו כלים וחלקי חילוף


00:00 ,16.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת מבצע משותף של משרד התחבורה והמכס צוותים מיוחדים של משרד התחבורה, מינהל המכס והמשטרה על מספר בתי עסק ומסחר בגוש דן והחרימו כלים וחלקי חילוף
 
מאות קורקינטים וסקייטבורדים ממונעים, בלתי חוקיים נתפסו אתמול במבצע "מעות חנוכה" ראשון מסוגו שנערך היום על ידי משרד התחבורה, בשיתוף מינהל המכס ברשות המסים, משרד התמ"ת ויחידת "חורב" של המשטרה.
 
במסגרת המבצע שנערך ביוזמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ פשטו אתמול צוותים מיוחדים של משרד התחבורה, מינהל המכס והמשטרה על מספר בתי עסק ומסחר בגוש דן המוכרים קורקינטים וסקייטבורדים בלתי חוקיים והחרימו מאות קורקינטים וחלקי חילוף המשמשים אותם.
 
על פי קריטריונים שקבע משרד התחבורה ניתן כיום לייבא לארץ קורקינט חשמלי בלבד שמשקלו המקסימלי אינו עולה על 12 קילוגרם ומהירותו היא 12 קמ"ש לכל היותר. עוד נקבע כי על הקורקינט להיות בעל הספק שלא יעלה על 100 וואט. קורקינטים ממונעים שאינם עונים על קריטריונים אלה אסורים בשימוש בישראל.
 
במהלך המבצע נתפסו קורקינטים המונעים על ידי בנזין וסולר האסורים בשימוש בישראל, קורקינטים חשמליים שמהירות נסיעתם מגיעה עד 45 קמ"ש ויותר וכן סקייטבורדים ממונעים. עוד התגלו מצברים ומנועים לקורקינטים בעלי הספק של 560 וואט.
 
באחד מבתי העסק נתפסו עשרות קורקינטים מייצור עצמי שהורכבו במקום, במשקל של 35 קילוגרם ויותר. חקירה קצרה של הבעלים העלתה כי בית העסק פועל ללא רישיון עסק וללא רישיון ייצור.
 
באחת מבתי המסחר בגבעתיים נאלצו פקחי המכס ומשרד התחבורה לפרוץ את דלתות העסק לאחר שבעליו הסתלק במהירות מהמקום. הפקחים גילו להפתעתם עשרות קורקינטים בלתי חוקיים, במשקלים של 35 קילוגרם ויותר, סקייטבורדים ממונעים האסורים למכירה וכן אופניים חשמליים בלתי חוקיים.
 
שר התחבורה ציין כי לאחרונה אירעו מספר תאונות קטלניות כתוצאה מהשימוש בקורקינטים בלתי חוקיים שהפכו לפופולריים במיוחד בקרב ילדים ובני נוער. לפני מספר חודשים אף נהרג צעיר שרכב בכביש על קורקינט ממונע. "מדובר בכלי קטלני בעל רמת בטיחות נמוכה, המהווה סכנה חמורה לרוכבים עליו, להולכי הרגל ולנוהגים בכביש", הוסיף כץ.
 
פקחים של משרד התחבורה ומינהל המכס העמיסו את הקורקינטים וחלקי החילוף שנתפסו על משאיות שנשכרו במיוחד לצורך המבצע. הקורקינטים הועברו ישירות למחסני המכס. אנשי משרד התחבורה גבו עדויות מבעלי העסקים שברשותם התגלו קורקינטים וחלקי החילוף האסורים בשימוש בארץ.
 
השר כץ ציין כי בכוונת משרד התחבורה להגיש תביעות משפטיות כנגד כל בעלי העסקים שמכרו קורקינטים ממונעים בניגוד לחוק.
 
יצוין כי לפני כחודשיים מינה השר כץ צוות בינמשרדי שיגבש תוכנית אכיפה מקיפה כנגד משווקים ובעלי עסק המוכרים קורקינטים ממונעים האסורים בייבוא לישראל. בראש הצוות עומד ראש תחום יצור וייבוא במשרד התחבורה, משה ימיני וחברים בו מינהל המכס, משרד התמ"ת, המשרד לביטחון פנים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.