נתיבי איילון יוארכו צפונה עד אחרי נתניה

נתיבי איילון (כביש מס' 20) יוארכו צפונה עד אחרי נתניה, סמוך למושב אביחיל, כך החליט אתמול מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון. היקף הפרוייקט נאמד בכ- 1.6 מיליארד שקל


00:00 ,01.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נתיבי איילון (כביש מס' 20) יוארכו צפונה עד אחרי נתניה, סמוך למושב אביחיל, כך החליט אתמול מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון. היקף הפרוייקט נאמד בכ- 1.6 מיליארד שקל.
 
ההחלטה להאריך את נתיבי איילון צפונה התקבלה בעקבות מסקנות צוות חיצוני של מהנדסים וכלכלנים שמונו על ידי משרד התחבורה. הצוות בחן מספר חלופות להקלה על גודש התנועה במטרופולין תל אביב והמרכז לאור נפחי התנועה הגדולים הצפויים באזור בשנים הקרובות.
 
מנכ"ל משרד התחבורה הנחה את ראשי משרדו לקדם את תכנון הכביש ולהתחיל בהליכים הסטטוטוריים לאישור הפרוייקט.
 
חלופה נוספת שנבחנה ולא התקבלה היא שדרוג כביש החוף (כביש מספר 2) והפיכתו לכביש מהיר בעל ארבעה נתיבים לכל כיוון, במקום שלושה נתיבים כיום.
 
צוות מקצועי של מהנדסים וכלכלנים קבע חד משמעית כי החלופה של הארכת נתיבי איילון צפונה היא הכדאית ביותר מבין כל החלופות שנבחנו וכי התועלת הכלכלית לה גדולה בהרבה מהחלופה של שדרוג כביש מספר 2.
 
נתיבי איילון מתחילים כיום מראשון לציון ומגיעים עד להרצליה בצפון. עם הארכתו יהפוך כביש20 לכביש האורך החשוב ביותר, החוצה את מטרופולין תל אביב והמרכז.