נתיב נסיעה מהיר לתחבורה ציבורית יוקם בכביש ירושלים –תל אביב

ליברמן החליט על כך לאחר שקבוצת מומחים קבעה כי יש כדאיות כלכלית להקמת הנתיב המהיר ; עלות הפרוייקט כ- 350 מיליון שקל.


00:00 ,11.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נתיב נסיעה מהיר לתחבורה ציבורית יוקם בכביש ירושלים –תל אביב ; ליברמן החליט על כך לאחר שקבוצת מומחים קבעה כי יש כדאיות כלכלית להקמת הנתיב המהיר ; עלות הפרוייקט כ- 350 מיליון שקל.

נתיב נסיעה מהיר לתחבורה ציבורית יוקם לראשונה בכביש ירושלים - תל אביב, בקטע שבין מחלף בן גוריון ועד מחלף קיבוץ גלויות, בכניסה לתל אביב, במטרה לעודד את הנסיעה בתחבורה הציבורית .

שר התחבורה ,אביגדור ליברמן ציין כי משרדו יפרסם בימים הקרובים את המכרז להקמת הנתיב המהיר ,זאת לאחר שועדת מומחי תחבורה בראשות פרופ' אילן סולומון קבעה סופית כי ישנה כדאיות כלכלית להקמת הנתיב המהיר .

קבוצת מומחי תחבורה הציגה היום את ממצאיה לצוות מיוחד של משרדי התחבורה והאוצר ,בראשות ראש מטה שר התחבורה ,שרון שלום .המומחים קובעים חד -משמעית כי יש כדאיות כלכלית ותחבורתית להקמת הנתיב. הנתיב המהיר, שאורכו כ- 13 קילומטרים ,ישמש את התחבורה הציבורית וכלי רכב המסיעים ארבעה נוסעים ויותר .

כלי רכב בעלי פחות מארבעה נוסעים יהיו זכאים להשתמש בנתיב תמורת תשלום אגרה .

הנתיב המהיר יוקם בשיטת ה- B.O.T שבה היזם מקים את הפרוייקט במימונו ומתפעלו במשך 25 שנה. הפרוייקט כולל הקמת מסוף תחבורה שישולבו בו תחנת רכבת חדשה ,מסוף אוטובוסים ,חניון "חנה וסע", הכולל כ- 2000 מקומות חנייה ומרכז פיקוח על מערכת האגרה וניהול התנועה .עלות הפרוייקט נאמדת בכ- 350 מיליון שקל .

בעלי רכב פרטי יוכלו לחנות במגרש החניה ולנסוע ללא תשלום לאזור הקריה ולבורסה ברמת גן ,באמצעות קווי אוטובוסים מיוחדים שיועמדו לרשותם. מסוף התחבורה המשולב ימוקם בסמוך למחלף שפירים וישרת את הבאים בעיקר מכיוון ירושלים ,ראשון לציון ואור יהודה .

יצויין כי קטע הכביש ממחלף בן גוריון ועד הכניסה לנתיבי איילון הוא אחד הכבישים העמוסים ביותר במדינה .מידי יום נוסעים בקטע זה יותר מ- 100 אלף כלי רכב .