את הפרויקט יזמה חברת חוצה ישראל, והוא מתוכנן לכלול נתיב אגרה המשתנה על פי רמת גודש התנועה במקום, שייסלל בין מחלף בן גוריון לכניסה לנתיבי איילון. כמו כן מתוכנן חניון במחלף שפירים, בן 2,000 מקומות חנייה, ומערך הסעה חינם לכמה מקומות מרכזיים בעיר. אך מה ייעשו אותם נהגים שישאירו את רכבם בחניון ה"חנה וסע" בבוקר, כשירצו לחזור לרכבם בערבו של יום?
הם, כך נראה, ייאלצו לעשות את דרכם באוטובוס, בפקקים המשתרכים בסופו של יום העבודה. בנוסף, סלילת נתיב נוסף תיצור צוואר בקבוק צר עוד יותר בכניסה למטרופולין, כאשר שישה מסלולים ייתנקזו לארבעה.
בחברת חוצה ישראל ובמשרד התחבורה מודעים לבעיה. בחוצה ישראל ציינו כי הנתיב המהיר יפתור חלק גדול מהבעיות. בלאו הכי נאלצים החוזרים להתמודד עם הפקקים, אומרים בחברה. "במקרה זה חסכנו להם 50% מהפקקים", ציינו. כמו כן העומס מרוכז בשעות הבוקר, בעיקר בשעות 9-7, ואילו בערב הוא מתפרש על שעות רבות יותר. על כן היה צורך לפתור את בעיית הבוקר.