נציב שירות המדינה קיים סיור עבודה במעבר הגבול נהר הירדן

בשבוע שעבר התקיים סיור עבודה במעבר גבול נהר הירדן; נציבות המדינה אישרה גיוס 19 עובדים נוספים למכס בנהר הירדן; איתן רוב הנחה את צוותו להכין נייר עבודה בנושא הפיכת מעבר גבול נהר הירדן לבית מכס


00:00 ,22.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בשבוע שעבר (18 בנובמבר) התקיים סיור עבודה ודיון במעבר גבול נהר הירדן; נציבות המדינה אישרה גיוס 19 עובדים נוספים למכס בנהר הירדן; מנהל אגף המסים, מר איתן רוב, הנחה את צוותו להכין נייר עבודה בנושא הפיכת מעבר גבול נהר הירדן לבית מכס

בשבוע שעבר, בסיור אותו יזם מנהל רשות המסים בישראל, מר איתן רוב, במעבר הגבול נהר הירדן השתתפו מנהל רשות המסים, סמנכ"ל בכיר למנהל רשות המסים-מר עמי סגל ובכירי מכס נוספים, נציגי משטרת ישראל ורש"ת ומר ישי שורק, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל ירדן. הסיור כלל פרזנטציה של מר אילן אוהד, מנהל המעברים היבשתיים, בפני נציב שירות המדינה, מר שמואל הולנדר וצוותו ובפני אנשי אגף התקציבים באוצר, ודיון ער וקונסטרוקטיבי של המשתתפים.

ישי שורק ציין שבלשכת המסחר מרוצים מעצם העובדה שהנושא הועלה לרמה הלאומית וכי הם רואים באיתן רוב שותף לנושא. לדבריו, המאמץ של הלשכה היא להעלות את המודעות לכך שהמעבר אינו סתם מעבר יבשתי אלא מעבר בינלאומי מה עוד שבשנה הבאה הם צופים עליה של עשרות אחוזים בכמות המטענים שתעבור בגשר. הוא ציין כי כמות המטענים תושפע גם בעקבות הכוונה לחתום על הסכם משולש בין ירדן ישראל והאיחוד האירופי, הסכם שיפתח את השוק האירופי לסחורות משותפות ולדעת שורק צריכים להיות ערוכים גם לכך.

לדברי שורק, מנהל רשות המסים - איתן רוב, אשר השתתף גם באסיפה השנתית של לשכת המסחר ישראל-ירדן השנה, לפני מספר חודשים, ובה פרס את יעדיו, המשיך וקידם את המהלך של הפיכת מעבר גבול נהר הירדן, ממעבר יבשתי למעבר בינלאומי על כל הכרוך בכך, לרבות הקמת בית מכס. עוד טרם הביקור, ובעקבות עבודה אינטנסיבית של רשות המיסים, אישרה וועדת חריגים עליונה של נציבות שירות המדינה לגייס 19 עובדים נוספים למכס בנהר הירדן. מר רוב גם אף הנחה את צוותו להכין נייר עבודה בנושא הפיכת מעבר גבול נהר הירדן לבית מכס אשר תוצג לאישור הקבינט הכלכלי חברתי בראשות שר האוצר.

"הירתמותו של מר רוב למאמצים לשדרוג מעבר גבול נהר הירדן ראויה לכל שבח. הלשכה מצאה את עצמה שותפה מלאה למהלכים אלו ולהצגת הדברים ע"י מר רוב ויתר אנשי המכס", אמר שורק והוסיף: "אנו יכולים לציין בסיפוק כי יש שכר לפועלנו".

לדברי שורק, המאמץ שהוקדש על ידם, ששיאו בהגשת ניר העמדה בעריכת מר יצחק גל, היועץ הכלכלי של לשכת המסחר ישראל-ירדן, בנושא שדרוג מעבר גבול נהר הירדן אכן סייע לקדם מהלך חשוב זה. "לא בכל יום מוצא עצמו גוף לא ממשלתי ניצב שכם אל שכם לצד גוף ממשלתי ופועל יחד עמו לקידום היעדים החשובים לכולנו – פיתוח הסחר עם ירדן והסרת מכשולים קיימים", הוסיף.

מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-ירדן ציין כי במפגש השנתי שיערך בחודש הבא ישתתף גם מנהל נמל חיפה מאחר ונמל חיפה מעניין מאד את הירדנים הרואים בו נמל יצוא. לדבריו, הגעתו של נציב שירות המדינה ושל אנשי אגף התקציבים לסיור במקום נועדה לשכנע בדבר הצורך בתוספת תקנים, שעות ותקציבים נוספים, לרבות משקף מכולות. "למהלך זה חשיבות רבה ואנו מקווים שהוא יאפשר בסופו של דבר לשדרג את מעבר גבול נהר הירדן".

שורק ביקש לציין לטובה את מרכז פרס לשלום, אשר נרתם למהלך לשידרוג מעבר גבול נהר הירדן וליווה אותו בפגישות שונות ובסופו של דבר בנייר העמדה החשוב.

בפגישה השתתף גם מר יובל פיורקו אשר יחליף את ישי שורק בתפקידו מחודש ינואר 2005.