ניתן להסב כלי רכב לשימוש בגז בתוך 72 שעות

החל מהשבוע, ניתן יהיה להסב כלי רכב עם מנוע בנזין למנוע גז, בתוך 72 שעות בלבד, זאת לאחר שמשרד התחבורה קיצר את ההליכים להסבת כלי רכב להנעה בגז, בעקבות הגידול בביקוש לרכב המונע בגז. כך הודיע שר התחבורה מאיר שטרית


00:00 ,17.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כ- 500 כלי רכב הוסבו עד כה להנעה בגז. 20 מוסכים מורשים נפתחו
 
החל מהשבוע, ניתן יהיה להסב כלי רכב עם מנוע בנזין למנוע גז, בתוך 72 שעות בלבד, זאת לאחר שמשרד התחבורה קיצר את ההליכים להסבת כלי רכב להנעה בגז, בעקבות הגידול בביקוש לרכב המונע בגז. כך הודיע שר התחבורה מאיר שטרית.
 
עד כה מי שביקש להסב את רכבו להנעה בגפ"מ ( גז פחממני מעובה ) נדרש ללכת לאחד המוסכים המורשים להתקנת המערכת ולבצע את ההסבה. לאחר שבוחן מעבדה מוסמך אישר את ביצוע ההסבה נתבקש בעל הרכב להגיע לבדיקה מעשית של הרכב על ידי מחלקת התקינה במשרד התחבורה כדי לקבל הוראת רישום.
 
בנוסף לכך נדרש בעל הרכב להגיע עם רכבו לעמדה הטכנית במשרד הרישוי ולבצע בחינה של הרכב המוסב ולאחר מכן לחזור למשרד הרישוי ולבצע שינוי רישוי של הרכב. הליכי רישוי אלה נמשכו כשבועיים.
 
בעקבות קיצור הנוהלים יוכל מעתה כל בעל רכב המבקש להסב את רכבו מבנזין לגז, להתקין את הערכה אצל אחד המוסכים המורשים בארץ ולאחר מכן לאשר את שינוי המבנה במשרד הרישוי, מבלי לעבור את שאר ההליכים שנדרשו עד כה.
 
יצויין כי לפני כשנה החליט שטרית להרחיב את השימוש להנעה בגז לכלי רכב מדגמי 1995 ואילך, במטרה לעודד את השימוש בכלי רכב המונעים בגז. לדבריו, שימוש בגז במקום בנזין יביא לצימצום ניכר ברמת הזיהום הנפלט מכלי רכב,
בעיקר בערים.
 
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי עד כה הוסבו כ - 500 כלי רכב להנעה בגז רובם בשנה וחצי האחרונות ונפתחו 20 מוסכים חדשים להתקנת ערכות גז. כ - 10 יבואנים מאושרים מייבאים כיום את ערכות הגז.
 
שר התחבורה ציין כי בימים אלה נבחנת אפשרות להתיר את המעבר להנעה באמצעות גז גם לכלי רכב שיוצרו לפני 1995. לדבריו, התרת השימוש בגפ"מ לכלי רכב ישנים יותר יאפשר למאות אלפי כלי רכב בישראל להשתמש בגפ"מ.