נגנב שנאי חשמל בכביש 443 סמוך לצומת עטרות

שנאי החשמל סיפק תאורה לקטע של כחמישה ק"מ בכביש 443, בין תל אביב לירושלים. אלכס ויז'ניצר, מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים: "מדובר בטרור תשתיות"


00:00 ,08.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שנאי החשמל סיפק תאורה לקטע של כחמישה ק"מ בכביש 443, בין תל אביב לירושלים. אלכס ויז'ניצר, מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים: "מדובר בטרור תשתיות"
 
נזקים כבדים, גניבות של שלטים, תמרורים, גניבות של חוטי חשמל, כבלי נחושת, עמודים, עמודי חשמל ואביזרי תאורה, פגיעה והרס בציוד ובמבני דרך הם תופעה של קבע בדרכים ובכבישים. החברה הלאומית לדרכים הכריזה מלחמה, שתכליתה, מיגור התופעה המסבה נזק של עשרות מיליוני שקלים מידי שנה.
 
השבוע טרור התשתיות היכה שוב כאשר נגנב שנאי חשמל גדול שסיפק תאורה לקטע של כחמישה ק"מ בכביש 443, בין תל אביב לירושלים, ומאז, כשהחושך יורד, כל השטח שנמצא בסמוך לצומת עטרות ולמחנה עופר, הופך למסוכן ואלפי נהגים מוצאים עצמם בסיכון.
 
לדברי מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר: "תופעת הגניבות ופגיעה בתשתיות הכבישים באזורים אלו היא מסוכנת ביותר עבור הנהגים. החברה הלאומית לדרכים נלחמת בתופעה מסוכנת זו, במטרה לספק את מלוא הבטיחות ומלוא הנוחות למשתמשי רשת הכבישים הבינעירונית".
 
תאורת הכבישים, מהווה את אחד הגורמים החשובים ביותר במניעת תאונות בשעת הלילה. מחקר פנימי, שהזמינה החברה הלאומית לדרכים מהטכניון, מעלה כי הצבת עמודי תאורה בקטעי דרך שונים, מקטינה את מספר תאונות הדרכים בכמעט 20 אחוזים. כמו כן, הניסיון הבינלאומי מראה, כי שיעור הפחתת תאונות הדרכים בשעות הלילה, עקב התקנת תאורה, נע בין 21% - 35%.
 
החברה הלאומית לדרכים פנתה בדרישה למינהל האזרחי, לזרז את מתן האישורים להצבת שנאי חדש באזור אחר. עוד מוסיף ויז'ניצר ומציין כי "יש להתעורר ולהבין כי אין מדובר באירוע פלילי זניח, אלא בטרור תשתיות של ממש".