משרד התחבורה: תקציב של 5 מיליון שקל לאכיפת איסור הנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית

השר כץ: מיום ראשון המשטרה תחל באכיפה מסיבית של איסור הנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית בכל הארץ. "לא מדובר במבצע חד פעמי אלא בתוכנית שתימשך על פני כל השנה"


00:00 ,19.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר כץ: מיום ראשון המשטרה תחל באכיפה מסיבית של איסור הנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית בכל הארץ. "לא מדובר במבצע חד פעמי אלא בתוכנית שתימשך על פני כל השנה"
 
החל מיום ראשון הקרוב (25.10.09) תחל משטרת התנועה הארצית באכיפה של החוק האוסר נסיעת כלי רכב פרטיים בנתיבי התחבורה הציבורית (נתצי"ם) בכל רחבי הארץ. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, בכנס יום תחבורה ציבורית שהתקיים היום בסינמטק תל אביב.
 
השר כץ, שיזם את תוכנית האכיפה החדשה, ציין כי משרד התחבורה העביר לאחרונה למשרד לביטחון פנים 5 מיליון שקלים למימון פעילות האכיפה, בכל נתיבי התחבורה הציבורית בארץ.
 
שר התחבורה ציין כי שוטרי התנועה יפעלו לאורך עשרות קילומטרים של הנתצי"ם בארץ ובכל שעות הפעילות של התחבורה הציבורית. יצוין כי הקנס על נסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית עומד כיום על 250 שקל.
 
השר כץ מסר כי לצורך אכיפת איסור הנסיעה בנתצי"ם תרכוש המשטרה 30 קטנועים חדשים מתקציב מיוחד שהוקצה לצורך כך על ידי משרד התחבורה. לדבריו, הקטנועים יאפשרו לשוטרים יכולת ניידות גדולה ומהירה בכל נתיבי התחבורה הציבורית.
 
שר התחבורה ציין כי לא מדובר במבצע חד פעמי של משטרת התנועה אלא בפעילות מתמשכת על פני כל השנה, שתשפר את השירות לציבור ותחזיר את היתרון של התחבורה הציבורית.
 
השר כץ ציין בכנס כי התקנה האוסרת על כלי רכב פרטיים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית כמעט ולא נאכפה בשנים האחרונות, דבר שפגע קשות ביעילותה של התחבורה הציבורית. "מתן עדיפות לתחבורה ציבורית הוא חלק מתוכנית משרד התחבורה לעודד נהגים לעבור מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. חוסר האכיפה והשימוש של נהגים רבים בנתצי"ם פוגעים ביתרון של התחבורה הציבורית", הוסיף כץ.