משרד התחבורה: רשיון נהיגה ישראלי חדש המתאים לתקינה האירופית

החל מבצע החלפת רשיונות הנהיגה בישראל לרשיונות חדשים המותאמים לתקינה האירופית. הרשיון החדש כולל תמונה עדכנית של בעל הרשיון ואמצעי בטיחות חדשניים המונעים אפשרות זיוף


00:00 ,06.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מבצע החלפת רשיונות הנהיגה בישראל לרשיונות חדשים המותאמים לתקינה האירופית. הרשיון החדש כולל תמונה עדכנית של בעל הרשיון ואמצעי בטיחות חדשניים המונעים אפשרות זיוף
 
משרד התחבורה החל אתמול במבצע להחלפת כל הרשיונות הנהיגה בישראל לרשיונות חדשים המותאמים לתקינה האירופית. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז.
 
הרשיון החדש כולל ארבע קבוצות של דרגות רשיון כנהוג במרבית מדינות אירופה. דרגה Aלאופנועים, דרגה B לרכב עד 3.5 טון (ועד שמונה מושבים), דרגה C לרכב משא עד 12 טון ודרגה D להסעת נוסעים (אוטובוסים ומוניות). כל קבוצה מחולקת לדרגות משנה לפי משקל כולל מותר או מספר נוסעים מורשה.
 
שר התחבורה ציין כי הרשיון החדש כולל תמונה עדכנית של בעל הרשיון ואמצעי בטיחות חדשניים המונעים אפשרות לזייף את הרשיון, כמו למשל "הולוגרמה" מיוחדת המוטבעת באופן מיוחד בגוף הרשיון.
 
במסגרת הנפקת הרשיון החדש החל משרד התחבורה לצלם מחדש את כל 3.3 מיליוני הנהגים בישראל. צילום הנהגים מתבצע בשיטה ביו-מטרית חדשנית המאפשרת זיהוי מוחלט של האדם המופיע בצילום גם לאחר שנים רבות ולאחר שמראה פניו השתנה, בשל שינויים פיזיולוגיים שחלו במראה הנהג. יצוין כי צילום הנהגים אינו כרוך בתשלום נוסף.
 
ממשרד התחבורה נמסר כי מי ששילם עבור אגרת רשיון הנהיגה וטרם הצטלם מתבקש לגשת לאחת מתחנות הצילום של משרד התחבורה ולהצטלם מיידית. צילום מחדש הוא תנאי לקבלת הרשיון הקבוע (הפלסטיק) המותאם לתקינה האירופית.
 
שר התחבורה מסר כי התאמת דרגות רשיונות הנהיגה בישראל לתקינה האירופית תרחיב את מספר המדינות בעולם המכירות ברשיון הנהיגה הלאומי של ישראל. "מדובר במהפכה שתעמיד את ישראל בשורה אחת עם המתקדמות שבמדינות אירופה בכל הנוגע לרשיונות הנהיגה", הוסיף מופז.
 
בשלב הראשון הוחל בהנפקת רשיונות נהיגה חדשים לבעלי רשיונות שהצטלמו מחדש ואשר שילמו את אגרת הרשיון החל מיוני 2007 וטרם קבלו את הרשיון הקבוע (מפלסטיק). נהגים אלה יקבלו את הרשיון החדש לביתם בתוך חודש ימים.
 
בשלב השני יוחל בהחלפה של כל הרשיונות הישנים (מפלסטיק) זאת במהלך השנתיים הבאות. רשיונות אלה יוחלפו באופן יזום על ידי משרד התחבורה, באמצעות משלוח הרשיונות החדשים בדואר.
 
רשיונות הנהיגה הישנים (מפלסטיק) יהיו תקפים בהתאם למצוין ברשיון הנהיגה וזאת עד להחלפתם. רשיונות אלה יוחלפו על ידי משרד התחבורה במועד שיקבע מראש. לתשומת לב הנהגים: אין כל צורך להגיע למשרדי הרישוי כדי להחליף את הרשיונות הישנים.