משרד התחבורה: מתכונת חדשה למבחני התיאוריה

המבחנים החדשים, אשר ייערכו באמצעות מחשב, יכללו תמונות ואמצעי המחשה כאשר השאלות יילקחו ממאגר חדש של יותר מאלף שאלות. תשובות יינתנו מיד לאחר הבחינה


00:00 ,14.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המבחנים החדשים, אשר ייערכו באמצעות מחשב, יכללו תמונות ואמצעי המחשה כאשר השאלות יילקחו ממאגר חדש של יותר מאלף שאלות. תשובות יינתנו מיד לאחר הבחינה
 
החל מ-1 במאי 2008 יתבצעו מבחני התיאוריה במתכונת חדשה כאשר מבחן התיאוריה יורכב מ-30 שאלות אמריקאיות כפי שהיה עד כה אולם השאלות יילקחו מתוך מאגר חדש של יותר מ- 1100 שאלות שקובצו בספר חדש של משרד התחבורה שיצא לאור בימים אלה בשש שפות: עברית, ערבית רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית.
 
לכל שאלה של המבחן ארבע תשובות אפשריות ורק תשובה אחת נכונה. יש לענות לפחות על 26 שאלות נכונה כדי לעבור את המבחן. זמן המבחן מוגבל ל-40 דקות. בתום הזמן לא יתאפשר לנבחן להמשיך בבחינה.
 
שאלות הבחינה נערכו לראשונה בצורה ברורה, נוחה וקלה להבנה. לחלק גדול מהשאלות צורפו תמונות ואמצעי המחשה, שיסייעו לתלמידים להבין את השאלות וימנעו מהם טעויות מיותרות.
 
הנבחנים יוכלו לקבל את תוצאות הבחינה מיד עם סיום הבחינה. נבחנים שנכשלו בבחינה יקבלו במקום את כל התשובות השגויות בצרוף התשובות הנכונות והם יהיו רשאים לגשת למבחן נוסף כבר למחרת היום.
 
מבחני התיאוריה מתבצעים כיום בעשרה מרכזים באמצעות זכיינים פרטיים שזכו במכרז של משרד התחבורה להפעלת מרכזי הבחינה. עד ל- 15 במאי 2008 יופעלו  25 מרכזי בחינה בכל רחבי הארץ, הכוללים מאות עמדות בחינה. המרכזים יפעלו מהשעה 08:00 בבוקר ועד 19:00 בערב ובימי שישי וערבי חג עד לשעה 12:30 בצהרים. בתוך מספר שבועות יופעלו עוד כעשרה מרכזי בחינות נוספים בכל רחבי הארץ.
 
בחול המועד פסח יפעלו לראשונה במשרד התחבורה מרכזי הבחינות בשעות 08:00 בבוקר ועד 13:00 בצהרים.
 
מבחני התיאוריה הממוחשבים יבוצעו בשש שפות: עברית, ערבית רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית, באמצעות מחשבים מתקדמים שגם יזהו את הנבחנים ויצלמו אותם, באמצעות מצלמת אינטרנט. צילום הנבחנים נועד למנוע זיופים או ניסיונות התחזות במבחני התיאוריה.