משרד התחבורה מרחיב את השימוש בגפ"מ

מהיום ניתן לבצע הסבה מבנזין לגז בכלי רכב מכל שנת יצור. מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן: בתנאי שכלי הרכב יהיה מצויד בממיר קטליטי


00:00 ,02.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מהיום ניתן לבצע הסבה מבנזין לגז בכלי רכב מכל שנת יצור. מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן: בתנאי שכלי הרכב יהיה מצויד בממיר קטליטי
 
החל מהיום ניתן להסב כלי רכב עם מנוע בנזין או סולר מכל שנת יצור ובלבד שכלי הרכב יהיה מצויד בממיר קטליטי, כך הודיע מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.
 
עד כה הגביל אגף הרכב במשרד התחבורה הסבת כלי רכב המונעים בבנזין או סולר לשימוש בגפ"מ (גז פחממי מעובה) לכלי רכב משנות יצור משנות 1995 ואילך.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי ההחלטה להרחיב את השימוש להנעה בגז לכלי הרכב המצוידים בממיר קטלטי נועדה לעודד את השימוש בכלי רכב המונעים בגז. לדבריו, שימוש בגז במקום בנזין או סולר יביא לצמצום ניכר ברמת זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב.
 
יצוין כי לפני שנה קוצרו ההליכים ופושטו הנהלים במשרד התחבורה להסבת כלי רכב להנעה בגז, זאת בעקבות הגידול בביקוש לרכב המונע בגפ"מ וכיום ניתן לבצע את ההסבה בתוך 72 שעות בלבד.
 
בעקבות קיצור ההליכים יכול מעתה כל בעל רכב המבקש להסב את רכבו מבנזין לגז להתקין את הערכה אצל אחד המוסכים המורשים בארץ, ולאחר מכן לאשר את שינוי המבנה במשרד הרישוי, וכל זאת מבלי לעבור את כל ההליכים שנדרשו עד כה.
 
ממשרד התחבורה נמסר כי עד כה הוסבו יותר מ-1,600 כלי רכב להנעה בגז, רובם בשנה האחרונה. כמו כן נפתחו למעלה מ-135 מוסכים חדשים להתקנת ערכות הגז. כ-20 יבואנים מאושרים מייבאים כיום את ערכות הגז.
 
כיום נעים ברחבי העולם כ-11 מיליון כלי רכב מסחריים ופרטיים המונעים בגפ"מ. בין המדינות המובילות בשימוש בגז: דרום קוריאה, איטליה, טורקיה ופולין.