משרד התחבורה: מהירות רכבת ישראל תעמוד על 140 קמ"ש

משרד התחבורה קיבל את המלצות צוות המומחים שמינה לבחינת מהירות נסיעת הרכבת. במפגשים ראשיים תוגבל מהירות הרכבת לעד 120 קמ"ש וזאת עד להתקנת אמצעים טכנולוגיים


00:00 ,03.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה קיבל את המלצות צוות המומחים שמינה לבחינת מהירות נסיעת הרכבת. במפגשים ראשיים תוגבל מהירות הרכבת לעד 120 קמ"ש וזאת עד להתקנת אמצעים טכנולוגיים
 
ועדת ההיגוי העליונה, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, קיבלה פה אחד את המלצות צוות המומחים לבחינת השלכות הורדת מהירות הרכבת על מערכת התחבורה בישראל וקבעה כי מהירות רכבת ישראל תעמוד על 140 קמ"ש למעט במפגשי כביש-מסילה ראשיים. 
 
בהמשך להמלצות דו"ח פלד, קבעה ועדת ההיגוי העליונה כי יש לערוך הבחנה בין מפגשים ראשיים בהם קיים נפח תנועה משמעותי לבין מפגשים משניים והוחלט להגביל את מהירות הרכבת לעד 120 קמ"ש במפגשים הראשיים וזאת עד להתקנת אמצעים טכנולוגיים כדוגמת רדאר. (קיימים 11 מפגשים ראשיים מתוכם 7 בקו החוף). עוד המליצה הוועדה להציב תצפיתנים בכל המפגשים בהם המהירות עולה על 120 קמ"ש.
 
לפני כשבועיים הוחלט להוריד באופן זמני את מהירות רכבת ישראל ל- 105 קמ"ש בקטעים עמוסים ול-120 קמ"ש בקטעים פתוחים, וזאת עד לקבלת התייחסות מקצועית של הגופים הנוגעים בדבר וקבלת החלטה מבוססת מקצועית.
 
על פי דו"ח צוות המומחים, הורדת מהירות הרכבת תפגע בתפעול הרכבת ותוריד את רמת השירות באופן משמעותי, תגרום להקטנת מספר המחזורים ולהארכת משכי הנסיעה ברכבת ולצפי כי רמת השירות ברכבת תרד בכ-30%.
 
בנוסף, מתייחס צוות המומחים להשלכות מהירות הרכבת על הכבישים וקובעת כי תוספת רכב פרטי ואוטובוסים בשעות השיא, תגרום להעמסה נוספת על הכניסות למטרופולינים.
 
מהירות הרכבת החדשה כפי שנקבעה, תתעדכן החל ממוצאי שבת הקרובה, 5 באוגוסט 2006.