משרד התחבורה מגביר את הפיקוח על תקינות הצמיגים ברכב

כ- 6 וחצי אחוזים מכלי הרכב שנבדקו בשנת 2003 במכוני הרישוי לרכב במהלך מבחן הרישוי השנתי נפסלו בשל ליקויים בטיחותיים בצמיגים –כך עולה מנתוני אגף הרכב במשרד התחבורה


00:00 ,11.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
כ- 6.5% מכלי הרכב שנבדקו במבחן השנתי נפסלו בשל ליקויים בצמיגים

כ- 6 וחצי אחוזים מכלי הרכב שנבדקו בשנת 2003 במכוני הרישוי לרכב במהלך מבחן הרישוי השנתי נפסלו בשל ליקויים בטיחותיים בצמיגים –כך עולה מנתוני אגף הרכב במשרד התחבורה .

מהנתונים מתברר כי במהלך שנת 2003 בוצעו במכוני הרישוי בארץ כמיליון ו –660 אלף בדיקות רישוי שנתיות לרכב ("טסטים"), כ- 108 אלף מהם נפסלו בשל ליקויים בצמיגים .

בעקבות הנתונים החליט משרד התחבורה לצאת בקמפיין נרחב שבו יקחו חלק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ,איגוד המוסכים ואיגוד מכוני הרישוי שנועד להגביר את מודעות הציבור לטיפול נכון בצמיגי הרכב .במהלך הקמפיין יערכו ניידות הבטיחות של אגף הרכב ,בדיקות תקינות של כלי הרכב בכבישים ,תוך מתן דגש מיוחד לתקינותם של הצמיגים .

אגף הרכב במשרד התחבורה הגביר לאחרונה את הפיקוח גם על יבוא צמיגים לארץ. במהלך שנת 2003 גילו פקחי אגף הרכב שני משלוחים של כ- 1700 צמיגים פסולים שיובאו מסין .על יבואני הצמיגים נאסר להכניס את הצמיגים לארץ והם נדרשו להחזירם ליבואן או להשמידם .

בנוסף לכך התגלה יבואן כלי רכב שייבא לארץ כ- 1000 כלי רכב שמורכבים בהם צמיגים שגילם עולה על 18 חודש וזאת בניגוד להוראות משרד התחבורה .היבואן חוייב להחליף את הצמיגים הפסולים בכלי הרכב שיובאו על ידו ולהשמידם .

במהלך 2003 יזם אגף הרכב פעילות מקיפה לאכיפת הוראת משרד התחבורה המחייבת את יבואני הצמיגים ובעלי הפנצ 'ריות לספק תעודות אחריות לכל צמיג הנמכר על ידם .

במסגרת הגברת הבקרה על יבוא הצמיגים לארץ החליט אגף הרכב לבצע גם באמצעות מכון התקנים הישראלי בדיקות מדגמיות נרחבות של צמיגים המיובאים לארץ כדי להבטיח כי הצמיגים עומדים בדרישות משרד התחבורה .