משרד התחבורה: למעלה מ-3,500 נהגים פסולים הפקידו רשיונם

זאת בעקבות מבצע שיזם שר התחבורה ישראל כץ. כ-390 נהגים נתפסו כשהם נוהגים תחת פסילה ורכבם הוחרם לתקופה של 30 יום


00:00 ,24.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות מבצע שיזם שר התחבורה ישראל כץ. כ-390 נהגים נתפסו כשהם נוהגים תחת פסילה ורכבם הוחרם לתקופה של 30 יום
 
הצלחה גדולה למבצע "קיץ חם" של משרד התחבורה ומשטרת ישראל. למעלה מ-3,500 נהגים הנוהגים תחת פסילה הפקידו את רישיונם במשרד הרישוי, במסגרת השלב הראשון של מבצע "קיץ חם" שיזם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.
 
כ-390 מהנהגים שרשיונם נפסל בשל עבירות תנועה חמורות נתפסו על ידי ניידות משטרה של אגף התנועה ומשרד התחבורה כשהם נוהגים תחת פסילה. רכבם של נהגים אלה הוחרם לתקופה של 30 יום והם זומנו מיידית לבית משפט. עשרות מהם נעצרו או עוכבו לחקירה, חלקם אף נכלא לתקופות שונות.
 
במסגרת המבצע נשלחו לראשונה במשרד התחבורה הודעות טלפוניות מוקלטות ישירות למכשיר הטלפון הנייד ולטלפון האישי של יותר מעשרת אלפים נהגים שרשיונם נשלל על ידי רשות הרישוי ולא הופקד כמתחייב מהחוק.
 
במקביל לכך נשלחו מכתבי אזהרה אישיים לכל אחד מהנהגים שנפסלו מלהחזיק ברשיון הנהיגה. במכתב הוזהרו הנהגים כי אם לא יפקידו לאלתר את רשיונם הם צפויים למאסר, החרמת הרכב ופסילת רשיון לתקופה ארוכה. המבצע לווה בקמפיין תקשורתי נרחב.
 
שר התחבורה הנחה את סמנכ"ל תנועה במשרד, עוזי יצחקי, להיערך לקראת השלב השני של המבצע במסגרתו יאותרו מאות נהגים שנפסלו על ידי בית משפט מלהחזיק ברישיון הנהיגה וממשיכים לנהוג בכבישים למרות הפסילה.
 
שר התחבורה ציין כי משרדו יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי להוריד נהגים אלה מהכבישים לדבריו, אלפי נהגים ממשיכים לנהוג תחת פסילה ולסכן את עצמם ואת הנוהגים בדרך.