משרד התחבורה: כ-2,000 נהגים פסולים הפקידו רשיונם

במבצע של משרד התחבורה ומשטרת ישראל נבדקו כ-800 כלי רכב. שבעה נהגים נתפסו כשהם נוהגים תחת פסילה


00:00 ,20.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במבצע של משרד התחבורה ומשטרת ישראל נבדקו כ-800 כלי רכב. שבעה נהגים נתפסו כשהם נוהגים תחת פסילה
 
הצלחה למבצע המיוחד לאיתור נהגים הנוהגים תחת פסילה. כ- 2000 נהגים כבר הפקידו את רשיונם שנפסל במשרד הרישוי בשבוע הראשון של מבצע "קיץ חם", בעקבות מכתבי אזהרה והודעות טלפוניות שנשלחו על ידי משרד התחבורה.
 
במסגרת המבצע שנערך ביוזמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ נשלחו מכתבי אזהרה אישיים לכל אחד מהנהגים שנפסלו על ידי משרד התחבורה מלהחזיק ברשיון הנהיגה ולא הפקידו את רשיונם.
 
בנוסף לכך נשלח לכל נהג שרשיונו נשלל ולא הופקד הודעה קולית מוקלטת ישירות למכשיר הטלפון הנייד וטלפון האישי בביתו ובה הוא נדרש להפקיד מיידית את רשיון הנהיגה. בהודעה צוין כי מי שימצא נוהג בזמן פסילה צפוי לעונשים כבדים ובהם מאסר והשבתת כלי הרכב.
 
במהלך חלקו השני של המבצע שהחל אתמול ויימשך עד סוף השבוע נפרסו ניידות בטיחות של משרד התחבורה וניידות משטרה של אגף התנועה בעשרות כבישים וצמתים מרכזיים בכל רחבי הארץ ובדקו רשיונות נהיגה של כלי רכב חולפים.
 
מהנתונים מתברר כי מתוך כ-800 כלי רכב שנבדקו במחצית הראשונה ביומו הראשון של המבצע נתפסו שבעה נהגים כשהם נוהגים עם רשיון פסול. חלק מנהגים אלה נעצר ונלקח לתחנת משטרה וחלק אחר זומן בדחיפות לאגף הרישוי.
 
על פי החוק רשאי בית משפט להטיל עונש מאסר בפועל על נהיגה בזמן פסילה ולאסור שימוש ברכב שבו בוצעה עבירה לתקופה של 6 חודשים. בנוסף לכך רשאי בית משפט להטיל קנסות כבדים ופסילה ארוכה של רשיון הנהיגה.
 
השר כ"ץ וראש אגף התנועה במשטרה, ניצב אבי בן חמו, הצטרפו לפקחים של משרד התחבורה ולשוטרי אגף התנועה שבדקו רשיונות של נהגים בצומת מסובים.
 
השר כ"ץ ציין כי מדובר בשלב הראשון במאבק של משרד התחבורה ומשטרת ישראל כנגד נהגים הנוהגים תחת פסילה. "אלפי נהגים שנפסלו מלהחזיק ברשיון נהיגה ממשיכים לנהוג בכבישים ולסכן את כולנו. נפעל בכוח האמצעים העומדים לרשותנו כדי להורידם מהכביש", הוסיף כ"ץ.