משרד התחבורה ישקיע יותר מחצי מיליארד שקל בהפרדות מפלסיות של מפגשי מסילות רכבת וכבישים

רכבת ישראל תשקיע יותר מחצי מיליארד שקל בהקמת הפרדות מפלסיות בנקודות מפגש של מסילות רכבת וכבישים, ב- 5 השנים הקרובות, כך הודיע היום ( יום שני ) שר התחבורה, אביגדור ליברמן


00:00 ,05.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רכבת ישראל תשקיע יותר מחצי מיליארד שקל בהקמת הפרדות מפלסיות בנקודות מפגש של מסילות רכבת וכבישים, ב- 5 השנים הקרובות, כך הודיע היום ( יום שני ) שר התחבורה, אביגדור ליברמן.

ליברמן ציין כי במסגרת תוכנית חומש שגובשה במשרד התחבורה, יקודמו במהלך 5 השנים הבאות הפרדות מפלסיות ב- 30 נקודות מפגש בעייתיות במיוחד של מסילות ברזל וכבישים.

שר התחבורה אמר כי העלייה בתנועת הרכבות בשנים האחרונות, הכפלת חלק ממסילות הברזל והגידול החד במספר כלי הרכב הגבירו את ההסתברות להתרחשות תאונות דרכים בנקודות מפגש אלה.

ועדה בינמשרדית, שבחנה את מאפייני הבטיחות של מערך מסילות הברזל ושל מפגשי מסילות ברזל וכבישים, ערכה מיפוי של כל המפגשים בארץ, תוך מיון מפגשים בעייתיים במיוחד ומתן המלצות הנדסיות לשיפור הבטיחות.

הועדה איתרה 215 מפגשי רכבת – דרך הקיימים בישראל. ב- 30 מפגשים התברר כי יש צורך בהפרדה מפלסית בין הרכבת לכביש. ב- 30 מפגשים נוספים התברר כי יש ליצור מערכת של הסדרי תנועה, הכוללת תמרור ושילוט.

בין המפגשים המיועדים להפרדה מפלסית נכללים :צומת אשדוד- דרום, בכביש מספר4 , צומת בני דרום בכביש 41, צומת כפר גבירול בכביש 410, שדרות הרצל- רמלה בכביש 44, מבצע קדש – בני ברק בכביש 482, הכניסה לנתב"ג בכביש 40, רחוב משה דיין בחיפה, צומת עכו- צפון בכביש 8510, מחלף שורק בכביש 3, רחוב מנחם בגין בהרצליה- כפר שמריהו, ורחוב חשמונאים- רמלה בכביש 44.

הועדה גיבשה דרכי פעולה נוספות הנדרשות לביצוע על ידי משטרת ישראל, רכבת ישראל, משרד התחבורה והרשויות המקומיות. בין השאר הוחלט על הגברת האכיפה של המשטרה במפגשים, התרעה על מפגש חוסם או הפרעה במסילה, הכנת תוכנית לתימרור המפגשים, שיפור הבטיחות באזורי המסילות העירוניות, סימון בולט של המפגשים ושדרוג מערכת האיתות והבקרה האוטומטית של המפגשים.