משרד התחבורה יקזז מיליוני שקלים מאגד

זאת לאחר שהתברר כי אגד העביר כ-300 אוטובוסים למפוני גוש קטיף ללא אישור ופגע בשירות לציבור. מנכ"ל משרד התחבורה מתח ביקורת על התנהלות אגד


00:00 ,10.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לאחר שהתברר כי אגד העביר כ-300 אוטובוסים למפוני גוש קטיף ללא אישור ופגע בשירות לציבור. מנכ"ל משרד התחבורה מתח ביקורת על התנהלות אגד
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, הורה לקזז מיליוני שקלים מכספי הסובסידיה של קואופרטיב אגד לאחר שהתברר כי במסגרת מבצע ההתנתקות שנערך לפני כשנה הוציא הקואופרטיב כ-300 אוטובוסים המשמשים לפעילות שוטפת בקווי השירות של התחבורה הציבורית והעביר אותם לטובת ביצוע הסעות מפוני גוש קטיף מרצועת עזה לישראל.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי העברת האוטובוסים בוצעה ללא תיאום ומבלי שניתן לכך אישור של הגורמים המוסמכים במשרד התחבורה. לדבריו, צמצום השירות נעשה ללא היערכות מתאימה ומבלי לעדכן את לוחות הזמנים של קווי האוטובוסים, דבר שגרם לפגיעה בציבור המשתמשים של התחבורה הציבורית.
 
סיטרמן מסר כי צמצום השירות הביא לירידה בהכנסות בקווי השירות של אגד מחד ולגידול בהכנסות של הקואופרטיב מנסיעות מיוחדות המוערך במיליוני שקלים מאידך. ירידה בהכנסות פירושה הגדלה בסובסידיה המשולמת לקואופרטיב כאשר למעשה לא היתה כל פגיעה אמיתית בקואופרטיב מאחר והוא רשם גידול ניכר בהכנסותיו מנסיעות מיוחדות.
 
במכתב ששיגר אתמול מנכ"ל משרד התחבורה ליושב ראש מזכירות אגד אריק פלדמן מותח סיטרמן ביקורת על התנהלות קואופרטיב אגד. לדבריו, לא ייתכן שחברת אגד תקבל סובסידיה מהמדינה בגין ירידה בהכנסות מקווי שירות כאשר ברור שהדבר נובע מצמצום יזום שנעשה על ידי הקואופרטיב, בניגוד לתנאי הרשיון ולהסכם עם הממשלה.
 
"לא יעלה על הדעת כי אגד תדרוש סובסידיה מהמדינה בגין פגיעה בהכנסות מקווי השירות כאשר לאמיתו של דבר סך הכנסותיה גדל. מדובר בהסטת הכנסות מתחום מסובסד לתחום שהוא מחוץ לתחום להתחשבנות", הוסיף סיטרמן.
 
לדבריו, מאחר והסובסידיה משולמת בגין סל מוגדר של שירותים, אין שום הצדקה לשלם לאגד את הסובסידיה כאשר השירותים שהוגדרו בהסכם ובתנאי הרשיון כלל לא סופקו.
 
בשלב הראשון קוזזו מתשלומי הסובסידיה מיליון שקלים. לאחר קבלת הדיווחים על הכנסות החברה מפעילות שנעשתה במסגרת ההתנתקות יקזז משרד התחבורה סכומים נוספים מכספי הסובסידיה.