משרד התחבורה ייאשר יבוא חלק מדגמי הקורקינט הממונע

בשורה טובה לחובבי הקורקינט הממונע. שר התחבורה, אביגדור ליברמן יחתום בקרוב על תקנה חדשה שתאפשר לייבא לארץ חלק מדגמי הקורקינט הממונע שנאסרו עד כה לייבוא לישראל


00:00 ,17.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בשורה טובה לחובבי הקורקינט הממונע. שר התחבורה, אביגדור ליברמן יחתום בקרוב על תקנה חדשה שתאפשר לייבא לארץ חלק מדגמי הקורקינט הממונע שנאסרו עד כה לייבוא לישראל.
 
שר התחבורה אימץ המלצות צוות מקצועי בינמשרדי שהגדיר את סוגי הקורקינטים המותרים לייבוא וקבע את התנאים לשימוש בהם. נקבע כי יותר לייבא לארץ קורקינט חשמלי שמשקלו המקסימלי אינו עולה על 12 קילוגרם, כולל מנוע ומצבר ומהירותו המקסימלית היא 12 קמ"ש לכל היותר. עוד נקבע כי על הקורקינט להיות בעל הספק מנוע שלא יעלה על 100 ואט.
 
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי כל סוגי הקורקינטים המונעים באמצעות מנוע בנזין לא יותרו ליבוא לארץ והשימוש בהם יאסר גם לאחר תיקון התקנה.
 
יצויין כי כיום חל איסור על יבוא כל סוגי הקורקינטים לישראל אולם למרות זאת אזרחים רבים רוכשים בחו"ל קורקינטים ממונעים ואלה מוחרמים במכס עם כניסתם לארץ.
 
דובר משרד התחבורה מסר כי עד לכניסת התקנה לתוקף חל איסור על יבוא כל סוגי הקורקינטים הממונעים לישראל. משרד התחבורה יפרסם בקרוב את דגמי הקורקינטים שיאושרו לייבוא לארץ.