משרד התחבורה: יורדו עוד 130 נהגים מסוכנים מהכבישים

בדיון הבטיחות השבועי החליט השר מופז להמשיך את מהלך ההורדה מהכביש של הנהגים המסוכנים בעלי גיליון ההרשעות הכבד ביותר


00:00 ,16.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון הבטיחות השבועי החליט השר מופז להמשיך את מהלך ההורדה מהכביש של הנהגים המסוכנים בעלי גיליון ההרשעות הכבד ביותר
 
בחודש ינואר 2008, החליט שר התחבורה והבטיחות בדרכים, רא"ל (במיל') שאול מופז, לצאת ביוזמה חדשה, שמטרתה להוריד נהגים מועדים ומסוכנים מהכביש. בהליך שתואם עם משרד המשפטים, משטרת ישראל, והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אותרו 130 נהגים, להם גיליון ההרשעות הארוך והחמור ביותר. נהגים אלה הוזמנו לשימוע, ע"פ סעיף 56 לפקודת התעבורה, הקובע כי ניתן לפסול רשיון נהג שיש בדרך נהיגתו סכנה לעוברי דרך, או שהוא פרוע או מופרע.
 
בתום השימוע, שנערך במשרדי הרישוי, נפסלו רשיונותיהם של נהגים מועדים לתקופות של בין 3 חודשים לחמש עשרה שנים, על פי חומרת העבירות. על פי סעיף 57 לפקודת התעבורה, בתי המשפט לתעבורה נדרשים לתת תוקף להחלטות משרדי הרישוי בסוגיה. רוב שופטי התעבורה והשופטים המחוזיים אישרו את ההליך. 10 מתוך שופטי התעבורה קיבלו את ההליך, לעומת 6 שהתנגדו לו ו-4 מתוך שופטי המחוזי קיבלו את ההליך לעומת 2 שהתנגדו לו. השר מופז הורה להביא את המקרים שבהם לא אושררה הפסילה לבחינת פרקליטות המדינה וזו הגישה ערעור לבית המשפט העליון. בדיון שהתקיים בחודש ינואר, בית המשפט העליון נתן רשות ערעור אבל הורה על הגשת טענות בכתב, הליך שצפוי להימשך מספר חודשים.
 
בדיון שערך מופז, קיבל השר את המלצת המשטרה להמשיך בשלב זה את ההליך. "מדובר בנהגים מסוכנים, ומחובתנו להגן על הציבור מפניהם. החוק קבע במפורש כי הדבר בסמכותנו ורוב בתי המשפט בירכו על היוזמה."
 
השר הורה כי החל מיום ראשון הקרוב יחל ההליך בנוגע ל-130 נהגים נוספים אשר אותרו על ידי משטרת התנועה ומשרד התחבורה בחודשים האחרונים.