משרד התחבורה: הוגדל תקציב הנגישות לנכים בתחבורה הציבורית

השר כ"ץ הגדיל את תקציב הנגישות לנכים בתחבורה הציבורית מ-50 מיליון שקל ל-75 מיליון שקל. שר התחבורה: בתוך מספר שנים יהיו כל תחנות האוטובוסים בישראל נגישות לאנשים עם מוגבלויות


00:00 ,30.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר כ"ץ הגדיל את תקציב הנגישות לנכים בתחבורה הציבורית מ-50 מיליון שקל ל-75 מיליון שקל. שר התחבורה: בתוך מספר שנים יהיו כל תחנות האוטובוסים בישראל נגישות לאנשים עם מוגבלויות
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ החליט היום להגדיל את תקציב הנגישות לנכים של התחבורה הציבורית ל-75 מיליון שקל, לעומת 50 מיליון שקל כיום.
 
בין הפרוייקטים שיבוצעו ברשויות המקומיות: הקמת רמפות מיוחדות בתחנות האוטובוסים שיאפשרו כניסה וירידה קלה מהתחנה לאוטובוס, סימון מעברי חציה עבור נכים, הנמכת אבן שפה של מדרכות הסמוכות לתחנות האוטובוס ומעברי חצייה והתקנת רמזורי שמע לאנשים עם ליקויי ראייה.
 
שר התחבורה ציין כי למעלה מ-70% מהאוטובוסים העירוניים של התחבורה הציבורית נגישים כיום לנכים ולאנשים עם מוגבלויות, ובתוך מספר שנים תהיינה גם כל תחנות האוטובוסים בארץ נגישות לנכים, כולל השילוט המציין את מספרי האוטובוסים.
 
השר כ"ץ ציין כי ההחלטה להגדיל את תקציב הנגישות לנכים של התחבורה הציבורית נועדה להעניק לנכים שוויון מלא ולספק מענה הולם לבעיית הנגישות אנשים עם מוגבלויות הנכים בתחבורה הציבורית. לדבריו, מדובר בפרוייקט לאומי וחברתי חשוב ממדרגה ראשונה.
 
"זכותם של הנכים לנהל אורח חיים סדיר ורגיל כשאר האוכלוסייה ובכלל זה גם בתחבורה הציבורית. כל מדינה נמדדת בין השאר ביחסה לנכים ולמדינת ישראל שבה חיים מאות אלפי נכים, כתוצאה ממלחמות, פעולות איבה ותאונות, יש חובה ראשונה במעלה לדאוג לנכיה", הדגיש כץ.
 
יצוין כי משרד התחבורה הקים צוות תכנון מיוחד שתפקידו להכין תוכנית לאומית להנגשת התחבורה הציבורית לנכים. בצוות חברים בין השאר מתכנני תחבורה, מהנדסי תנועה, מומחי שיקום וחברי עמותות נכים שונות.
 
הצוות, שהחל את עבודתו בחודש מאי השנה, כבר גיבש חלק ניכר מהתוכניות העירוניות להנגשת התחנות לנכים עבור מפעילי התחבורה הציבורית והרשויות המקומיות.
 
השר כ"ץ קרא היום לכל ראשי הרשויות, המועצות המקומיות ומשרדי הממשלה הרלוונטיים לקחת חלק בתוכנית משרד התחבורה ולפעול להקצאת חלקם בהנגשת התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלויות.