משרד התחבורה: ברשיון הרכב יירשם מועד העלייה על הכביש

החל מ-1 באפריל לא תירשם עוד ברשיון הרכב שנת הייצור של כלי הרכב אלא המועד שבו הוא עלה על הכביש. השיטה של רישום מועד עליית הרכב על הכביש נהוגה במרבית מדינות אירופה


00:00 ,26.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ-1 באפריל לא תירשם עוד ברשיון הרכב שנת הייצור של כלי הרכב אלא המועד שבו הוא עלה על הכביש. השיטה של רישום מועד עליית הרכב על הכביש נהוגה במרבית מדינות אירופה
 
מהפכה ברישום שנת הייצור של הרכב. החל מ- 1 באפריל 2008 (יום שלישי) לא תרשם עוד ברשיון הרכב שנת הייצור של כלי הרכב אלא המועד שבו הוא עלה על הכביש. זאת על פי תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז.
 
עד כה רשם משרד התחבורה ברשיון הרכב את שנת הייצור של הרכב. כדי למנוע מהיבואנים להביא לארץ מכוניות מיושנות שנותרו במלאי אצל היצרנים, נקבע שאסור יהיה לייבא מכוניות שחלפו יותר מ- 12 חודשים ממועד ייצורן.
 
על פי השיטה החדשה יירשם מועד עליית הרכב על הכביש לא יאוחר מ- 12 חודשים ממועד ייצורו. יבואנים שבמלאי שלהם יש כלי רכב שחלפו יותר מ- 12 חודשים ממועד ייצורם יהיו חייבים לרשום אותם על שמם (רישום מועד עליית הרכב על הכביש) או לייצא אותם לחו"ל.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן ציין כי השיטה החדשה יוצרת שקיפות מלאה לאזרח באשר למועד עליית הרכב לכביש ומפשטת את ההליכים בכל הנוגע למסחר של כלי רכב אלה.
 
סיטרמן הוסיף כי שיטת הרישום החדשה תאפשר את יישום הרפורמה בנושא פתיחת ענף הרכב לתחרות (יבוא מקביל) וביטול דרישות תקינה ייחודיות.
 
יצוין כי השיטה של רישום מועד עליית הרכב על הכביש נהוגה במרבית מדינות אירופה והיא תואמת את המקובל בקרב מדינות הקהילייה האירופית.