משרד התחבורה בוחן הרחבת היתר השימוש בקורקינט ממונע

עד כה הותר לשימוש ה"סגווי" בעל שני גלגלים ומוט היגוי מתכוונן באמצעות הטיית הגוף. הצוות יבחן כלים עם יותר משני גלגלים ומוט היגוי רגיל


00:00 ,26.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר כץ מינה צוות מקצועי שיבחן אפשרות להרחיב את השימוש ברכינוע לסוגים ודגמים נוספים. עד כה הותר לשימוש ה"סגווי" בעל שני גלגלים ומוט היגוי מתכוונן באמצעות הטיית הגוף. הצוות יבחן כלים עם יותר משני גלגלים ומוט היגוי רגיל
 
שר התחבורה הבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ מינה היום (יום ראשון) צוות מקצועי שיבחן אפשרות להרחיב את הגדרת הרכינוע ("סגווי") בתקנות ולאפשר שימוש בכלים נוספים בעלי יותר משני גלגלים.
 
כמו כן יבחן הצוות אפשרות לשימוש ברכינוע בעל מוט היגוי רגיל ולא רק בעל מוט היגוי המתכוון באמצעות הטיית הגוף כפי שקיים ב"סגווי". הצוות התבקש להגיש את מסקנותיו עד ל- 31 באוקטובר 2009.
 
בראש הצוות יעמוד ראש תחום תקינה באגף הרכב המהנדס, דוד ליטבק וחברים בה מנהל מחוז רישוי באר שבע והנגב, חנניה אפנג'ר עו"ד שרית זוכוביצקי מהלשכה המשפטית שבמשרד התחבורה וד"ר שי סופר מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
 
הצוות המקצועי התבקש לבחון את כל קבוצות הכלים בקטגוריה של הרכינוע מההיבטים הטכנים והבטיחותיים ולהמליץ על ההגדרות המשפטיות הרצויות. הצוות יאפשר ליזמים וליבואנים של כלים אלה להופיע בפניו.
 
יצויין כי בשבוע שעבר אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת תקנות שהוגשו על ידי השר כץ, המסדירות באופן קבוע את השימוש ברכינוע.
 
הנסיעה ברכינוע מותרת כיום בשטחים תיפעלויים ובמקומות המיועדים להולכי רגל, כמו מדרכות ושבילים. מהירות הנסיעה המותרת בסגווי מוגבלת כיום ל- 13 קמ"ש בלבד. הנהיגה בו מותרת לבני 16 ומעלה.
 
משרד התחבורה בחן לאחרונה את הכלי והתיר את השימוש בו בחוק לאחר שבמהלך הניסוי לא התגלו בעיות בטיחותיות או טכניות בזמן הנסיעה עליו.